پیاده‌روی اربعین، بزرگترین تجمع مذهبی دنیاست
کد خبر: 3845667
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

پیاده‌روی اربعین، بزرگترین تجمع مذهبی دنیاست

گروه اجتماعی ــ استاندار آذربایجان‌شرقی بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی پیاده‌روی اربعین تأکید کرد و گفت: پیاده‌روی اربعین بزرگترین تجمع مذهبی در دنیاست و باید این رویداد عظیم را به همه جهانیان نشان دهیم.

پیاده‌روی اربعین بزرگترین تجمع مذهبی دنیا است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار، امروز، 7 مهرماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی پیاده‌روی اربعین تأکید کرد و گفت: پیاده‌روی اربعین بزرگترین تجمع مذهبی در دنیاست و باید این رویداد عظیم را به همه جهانیان نشان دهیم.

وی ارتقای برنامه‌های فرهنگی در ایام اربعین را ضروری دانست و گفت: باید از ظرفیت‌های این رویداد باشکوه در عرصه‌های علمی و فرهنگی استفاده بیشتری داشته باشیم.

پورمحمدی بیان کرد: ستاد اربعین استان نیز ارتقای برنامه‌های فرهنگی را جزو اولویت‌های خود قرار داده است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از برگزاری باشکوه آئین‌های عزاداری ایام محرم در تبریز و سایر شهرهای استان قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه مراسم امسال بدون کوچکترین مسائل حاشیه‌ای و در کمال آرامش و امنیت برگزار شد.

علیار راستگو، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: سال گذشته حدود ۷۰ هزار نفر از استان به پیاده‌روی اربعین مشرف شدند که امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان به یکصد هزار نفر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ستاد اربعین استان آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را دارد، افزود: امسال 25 موکب خدمت‌‌رسانی به زائران توسط این ستاد برپا می‌شود که یک موکب در مرز خسروی و 24 موکب در داخل خاک عراق مستقر خواهند شد.

انتهای پیام

captcha