حمایت کشمیری‌ها از سخنان عمران خان در سازمان ملل
کد خبر: 3845668
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

حمایت کشمیری‌ها از سخنان عمران خان در سازمان ملل

گروه بین‌الملل ــ پس از سخنرانی عمران خان نخست‌وزیر پاکستان در سازمان ملل، مردم کشمیر هند در شهر «سرینگر» ابراز شادمانی کردند و در حمایت از اظهارات وی شعار سر دادند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، عمران خان، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در روز جمعه، 5 مهر خطاب به سران کشورهای دنیا تأکید کرد که نگران جنگ و خونریزی در کشمیر تحت کنترل هند بعد از برداشته شدن حکومت نظامی و محدودیت‌هایی است که از دو ماه قبل به وسیله هند در این ایالت اعمال شده است.

پس از سخنان عمران خان، مردم در سرینگر شروع به سر دادن شعارهایی در حمایت از او کردند.

«عبدالمجید»، یک بازنشسته دولتی در سرینگر در این زمینه گفت: وقتی او (عمران خان) در سازمان ملل صحبت می‌کرد، احساس آرامش داشتم. احساس کردم که کسی به ما توجه و برای ما صحبت می‌کند، ما تنها نیستیم.

عمران‌خان در سخنرانی 45 دقیقه‌ای خود در سازمان ملل هشدار داد که اگر سازمان ملل و جامعه جهانی به سرعت در این زمینه اقدامی انجام ندهند، احتمال وقوع جنگ هسته‌ای بین هند و پاکستان بر سر منطقه مورد مناقشه کشمیر زیاد است.

وی همچنین خطاب به نارندرا مودی، همتای هندی‌اش پرسید وی پس از برداشتن حکومت نظامی چه کار خواهد کرد؟ آیا او فکر می‌کند که کشمیری‌ها بعد از آن، به آرامی این مسائل را قبول می‌کنند؟

یادآور می‌شود که هند در تاریخ ۱۴ مرداد، ماده ۳۷۰ قانون اساسی این کشور را که اختیارات ویژه‌ای به جامو و کشمیر می‌بخشید، لغو کرد و پس از آن ضمن اعزام تعداد زیادی نیروی نظامی به منطقه با قطع خطوط تلفن و اینترنت و همچنین وضع قوانین منع عبورومرور به اعتراضات گسترده‌ای‌ دامن زد. این اقدام هند تنش‌ها میان اسلام‌آباد و دهلی‌نو را نیز تشدید کرد. 

انتهای پیام

captcha