800 نفر نیروی پزشكی در اربعین به عراق اعزام می‌شوند/ ارسال 500 میلیون تومان دارو
کد خبر: 3845700
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
از فارس صورت می‌گیرد؛

800 نفر نیروی پزشكی در اربعین به عراق اعزام می‌شوند/ ارسال 500 میلیون تومان دارو

گروه اجتماعی ـ رئیس بسیج جامعه پزشكی فارس با بیان اینكه امسال حداقل 800 نفر نیروی پزشكی و درمانی را به عراق اعزام خواهیم كرد، گفت: این تعداد افراد در قالب 19 گروه كه 9 گروه دانشجویی و 10 گروه اساتید و كاركنان است، در كربلا یا مسیر پیاده‌روی اربعین به خدمت‌رسانی به زائران اربعین می‌پردازند.

فرخ بهارلویی، رئیس بسیج جامعه پزشكی استان فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به در پیش‌رو بودن ایام اربعین، به تشریح اقدامات پزشكی انجام شده برای این ایام پرداخت و گفت: امسال حداقل 800 نفر نیروی بهداشتی و درمانی را به عراق اعزام خواهیم كرد.
وی با بیان اینكه اعزام‌ها به دو صورت دانشجویی و كاركنان و اساتید انجام می‌شود، افزود: در گروه دانشجویی، 5 گروه برای آشنا شدن دانشجویان به فضای معنوی اهل بیت(ع) و اربعین حسینی و 4 گروه هم در قالب سه تیم شیفت كاری به ارائه خدمات پزشكی و درمانی هم در مسیر پیاده‌روی و هم در كربلای معلی می‌پردازند.

تیم‌های پزشكی در كربلا یا مسیر پیاده‌روی مستقر می‌شوند
بهارلویی با یادآوری اینكه تیم‌های پزشكی همگی یا در مسیر پیاده‌روی و یا كربلای معلی مستقر خواهند شد و امكان اعزام آنان به سایر شهرهای عراق را نداشتیم، گفت: علاوه بر این‌ها یك تیم پزشكی به موكب احمدبن موسی(ع) اختصاص یافته است و 10 گروه درمانی دیگر هم در جاهای مختلف كربلا یا مسیر پیاده‌روی به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌كنند.
رئیس بسیج جامعه پزشكی فارس گفت: این گروه‌های درمانی یا در موكب‌های ایرانی، یا عتبه امام حسین(ع)، یا به رزمندگان حشدالشعبی و یا مردم عراق و زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌كنند.
وی در مورد زمان اعزام تیم‌های پزشكی نیز گفت: اولین تیم پزشكی متعلق به موكب احمدبن موسی(ع) است كه همراه خادمان این موكب در تاریخ 15 مهرماه جاری به عراق اعزام خواهند شد.

تاریخ اعزام گروه‌های پزشكی
بهارلویی،‌ زمان اعزام گروه‌های دانشجویی که 9 گروه هستند را 18 مهرماه اعلام كرد و گفت: تیم درمانی متشكل از پرسنل و اساتید علوم پزشكی نیز در تاریخ 19 مهرماه اعزام می‌شوند.
رئیس بسیج جامعه پزشكی فارس اظهار كرد: این تیم‌ها شامل پزشك، پرستار، كارشناس بهداشت و درمان، ماما و روان‌شناس هستند كه به ارائه خدماتی نظیر ویزیت عمومی و تخصصی، خدمات پرستاری اعم از تزریقات، پانسمان،‌ نوار قلب، خدمات مشاوره‌ای، آموزش بهداشت، پیشگیری خواهند پرداخت.

ارائه خدمات دندانپزشكی و جراحی سرپایی در كربلا
وی در عین حال این نكته را یادآور شد كه خدمات دندانپزشكی با دو دستگاه سیار دندانپزشكی و خدمات جراحی سرپایی با یك اتاق عمل سیار و هفت نفر جراح هم توسط تیم‌های پزشكی استان فارس به زائران اربعین ارائه می‌شود.
بهارلویی همچنین میزان داروهایی كه قرار است در اختیار تیم‌های درمانی قرار گیرد را 500 میلیون تومان اعلام كرد و گفت: این داروها با كمك خیران و دانشگاه علوم پزشكی شیراز مهیا شده است.
رئیس بسیج جامعه پزشكی فارس در پایان از همكاری ریاست و معاونان دانشگاه علوم پزشكی شیراز به خصوص معاون درمان و غذا و دارو برای همكاری در بحث خدمت‌رسانی به زائران اربعین قدردانی كرد.
انتهای پیام

captcha