«قافله عشق» دانش‌آموزان شیرازی برپا شد
کد خبر: 3845786
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

«قافله عشق» دانش‌آموزان شیرازی برپا شد

گروه اجتماعی ـ نمایشگاه «قافله عشق» توسط دانش‌آموزان با محوریت روایتگری، پاسخگویی به شهبات اعتقادی، بیانیه دوم انقلاب و پاسخ به شبهات در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فارس، ابراهیم گشتاسبی‌راد، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 7 مرهماه در افتتاح نمایشگاه بزرگ «قافله عشق» با موضوع دفاع مقدس و ماه محرم، گفت: این نمایشگاه با محوریت روایتگری، بیانیه دوم انقلاب و پاسخ به شبهات در شیراز برگزار شد.
وی افزود: کار مردمی، آن هم به دست قشر دانش‌آموز به ویژه در جهت پیام‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم در مورد پیام عاشورا، ارزشمند است.
گشتاسبی‌راد با اشاره به کارهای هنری در طول سالیان به دست هنرمندان مختلف با موضوع عاشورا و کربلا، افزود: متاسفانه در تاریخ اسلام فقط وقایع را نوشتند اما در مورد مسائل اجتماعی کوتاهی شده است، امام حسین(ع) در دوران صلح امام حسن(ع) به تبعیت پرداختند، تاریخ‌نگاران فقط 6 ماه زندگی امام حسین(ع) را مدنظر قرار دادند، در حالی که 56 سال از زندگی ایشان پر از پیام اجتماعی است، نامه‌های ارسال شده به امام حسین(ع) برای تغییر پایگاه قدرت به کوفه بود و فقط افراد کمی پیرو واقعی بودند.
وی با اشاره به شرایط کنونی کشور بیان کرد: در عصر حاضر نیز امام مهدی(عج) منتظر یاران و همراهان واقعی است و ما باید خود را محک بزنیم که در کجای سپاه امام زما (عج) قرار داریم.
این مقام مسئول بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه با هدف آگاهی‌بخشی، معرفی و بیان هدف کاروان عاشورا و پاسخ به سوالاتی است که در ذهن ما وجود دارد تا بتوانیم راه را از بی‌راه تشخیص دهیم و بهترین انتخاب را داشته باشیم.
در ادامه؛ روح الله ذاکرین، مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان فارس گفت: این نمایشگاه دارای ابعاد مختلفی است، قسمت نخست این نمایشگاه به کاروان امام حسین(ع) و حرکت اباعبدالله(ع) از مدینه تا کربلا و همچنین حرکت کاروان اسرا از کربلا تا کوفه و شام و در ادامه اتصال این قیام به قیام حضرت مهدی (عج) برمی‌گردد.
وی با اشاره به اهداف پیش‌بینی شده برای برگزاری این نمایشگاه، افزود: هدف تبیین و بصیرت‌افزایی نسبت به قیام حضرت اباعبدالله(ع) و اندیشه نسبت به این مسئله که در کجای لشکر مهدی هستیم، اولین هدف این نمایشگاه است.
ذاکرین با بیان اینکه تمام قسمت‌های محتوایی این نمایشگاه از صفر تا صد توسط دانش‌آموزان انجام شده است، گفت: این نمایشگاه یک فعالیت دانش‌آموزی است و اینکه آینده‌سازان کشور متولی این کار هستند آن را ارزشمندتر و ویژه‌تر می‌کند، همچنین ما در شیراز مهد علم و ادب قرار داریم بنابراین باید بتوانیم ارزش‌های دینی را در قالب‌های ادبی، هنری تدوین کرده و بیان کنیم و یکی دیگر از اهداف این نمایشگاه همین مسئله است.
وی با تصریح اینکه بخش روایت‌گری نمایشگاه، توسط انجمن‌های اسلامی انجام می‌شود، اظهار کرد: محوریت این نمایشگاه و نقطه عطف آن، بخش روایتگری است که توسط مربیان و فارغ‌التحصیلان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی بیان می‌شود.
مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان فارس بیان کرد: بخش دوم نمایشگاه، پرسش و پاسخ به شبهات، به ویژه در مورد فرقه‌ها، مذاهب و ادیان مختلف است، اگر در طول نمایشگاه برای مخاطبان سوالی پیش بیاید توسط کارشناسان دینی حاضر در نمایشگاه، پاسخ داده خواهد شد.
ذاکرین محور سوم این برنامه را پرداختن به بیانیه گام دوم انقلاب خواند و گفت: محور چهارم این نمایشگاه تبیین آیه 29 سوره فتح که آیه تشکیلاتی ما در سال 97 بود، در نظر گرفته شده است، همچنین در اتحادیه انجمن‌های اسلامی از کلام مقام معظم رهبری، گزیده‌هایی انتخاب شده و در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.
انتهای پیام

captcha