جریان زندگی و همزیستی مذاهب در سایه جنگ سوریه
کد خبر: 3845832
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
طباطبایی اشکذری تبیین کرد:

جریان زندگی و همزیستی مذاهب در سایه جنگ سوریه

گروه بین‌الملل ــ نماینده ولی فقیه در سوریه با اشاره به موفقیت‌هایی که این کشور در طول 7 سال‌ جنگ به دست آورده است،‌ گفت: پیوند مذاهب و گروه‌های مختلف سوری و جریان داشتن زندگی در دل جنگ از جمله این توفیق‌هاست.

حجت‌الاسلام سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری، نماینده ولی فقیه در سوریه در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: سوریه یکی از مناطق محوری در موضوع مقاومت بوده است؛ این موضوع هم از نظر دشمنان و هم از منظر دوستان مورد توجه بوده و هست.

وی با بیان این مطلب افزود: بر همین اساس می‌توان گفت مردم سوریه از 7 سال پیش تاکنون علی‌رغم جنگ زندگی خود را داشته‌اند و در کنار آن جنگیده‌اند.

طباطبایی اشکذری در توضیح بیشتر درباره مقاومت گفت: اینکه انسان فقط بجنگد و زندگی را رها کند، مقاومت نام ندارد. در 7 سال گذشته، رونق بازار شام کمتر از بازار رضای مشهد در ایران نبوده؛ این رویکرد به آن معنی است که زندگی در کنار جنگ ادامه داشته است.

وی درباره چشم‌انداز آینده سوریه اظهار کرد: سوریه، امروز پیروز میدان نبرد است و ملت این کشور،‌ برنده میدان جنگ هستند. فرقی نمی‌کند که مردم این کشور شیعه،‌ سنی، اسماعیلی یا ... باشند، همه آنها در این پیروزی سهیم هستند.

طباطبایی اشکذری ادامه داد: البته این رویکرد به آن معنی نیست که همیشه کسی که در دوران جنگ پیروز است، در دوران صلح نیز پیروز خواهد بود، بلکه اگر افراد پیروز در دوران جنگ،‌ تدبیر صحیحی برای دوران صلح داشته باشند، پیروز هستند.

وی افزود: برنامه‌هایی که هم اکنون برای موفقیت سوریه،‌ اثرگذاری ارتش، زندگی مردم در این کشور و حتی هم‌پیمانان این کشور انجام می‌شود، برای آن است که سوریه بتواند در دوران صلح هم پیروز باشد.

طباطبایی اشکذری با موفق خواندن تجربیاتی که سوریه در 7 سال اخیر به دست آورده است، گفت: طی این مدت،‌ سوریه توانسته است پیوند عمیقی میان گروه‌های سوری ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: این پیوند میان مذاهب و طوایف مختلف ایجاد شده که عامل مؤثری در پیروزی دوران صلح بوده است و کمک بسیاری به موفقیت این کشور در عرصه‌های مختلف می‌کند.

به گفته طباطبایی اشکذری،‌ مردم سوریه قطعاً در جنگ فرهنگی نیز حضور خواهند یافت و هم‌پیمانی مردم در این معرکه عنصر مهمی در دستیابی به موفقیت است.

captcha