شفابخشی تربت امام حسین(ع)به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام صادقی‌واعظ سخنران حرم بانوی کرامت هفتم مهرماه در آخرین شب از ماه محرم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: همه ائمه معصومین(ع) چراغ هدایت هستند، اما امام حسین(ع) به عنوان تجلی هدایت‌گری شناخته و به انسان‌ها معرفی شده‌است.

وی افزود: امام حسین(ع) جایگاه ویژه و منزلت خاص اخروی نزد خداوند دارد و در دنیا نیز دارای مقام و مرتبه عالیه است و گستردگی عزاداری این امام معصوم برای اهل زمین و اهل آسمان به وسعت عالمین، از نمونه‌های بارز این امتیاز ویژه است.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: در مصیبت امام حسین(ع) فرشتگان آسمان اشک ریختند و فضیلت زیارت حضرت نمونه و مانندی ندارد و در روایتی آمده است فضیلت یک سلام در کربلا معادل ۲۰ حج مقبول است.

حجت‌الاسلام صادقی‌واعظ یادآور شد: قواعد و قوانین عالم درخصوص سیدالشهدا(ع) دچار تحول شده است، لذا خوردن تربت امام حسین(ع) نه تنها حرام نیست بلکه در آن شفا بوده و مستحب است.

وی گفت: استجابت دعا تحت قبه امام حسین(ع) و دیگر فضیلت‌های بی‌شمار قطره‌ای از عظمت و جایگاه این امام معصوم است چرا که حضرت چراغ هدایت و سفینه نجات بشریت است.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: با وجود چراغ هدایت هیچ تاریکی و ظلمتی در عالم باقی نمی‌ماند و همراه شدن با امام حسین(ع) یعنی خارج شدن از ضلالت و تاریکی‌ها و قدم‌گذاشتن در مسیر هدایت و نور و چراغ هدایت و کشتی نجات‌بودن سید‌الشهدا(ع) یعنی اساس هدایت که مانندی ندارد.

وی اظهار کرد: وسعت و دایره هدف هدایت و قیام امام حسین(ع) برای تمام بشریت است و هدایت‌گری و نجات بشریت از ضلالت از اهداف اصلی قیام سید‌الشهدا(ع) است.

حجت الاسلام صادقی‌واعظ یادآور شد: انتخاب سعادت و ضلالت در اختیار انسان است و هدف از ارسال رسولان و انبیاء الهی بر هدایت‌گری جوامع استوار است اما بعضی از انسان‌ها بر ضلالت خودشان اصرار دارند و به سمت هدایت‌گری اهل بیت(ع) قدم برنمی‌دارند  و مسیر شقاوت را انتخاب می‌کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: امثال عمرسعد و شمر ملعون به خاطر پستی وجودشان و طمع به اموال دنیا و لذت‌های زودگذر راه شقاوت را برای خود انتخاب کرده و از پرتو هدایت امام حسین(ع) دوری جستند.

وی افزود: کربلا صحنه سعادت و شقاوت و صحنه هدایت و ضلالت است، در حالی که در کربلا مسلمان بسیار زیاد بود اما فقط ۷۲ تن مؤمن واقعی بودند و مابقی افراد به ظاهر مسلمان به کمک سپاه دشمن شتافتند و در عمل برخلاف آموزه های قرآنی به مسیر نادرست رفتند.

انتهای پیام