۱۱۵ هزار سالمند در سامانه سیب استان اردبیل ثبت‌نام کردند
کد خبر: 3846054
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷

۱۱۵ هزار سالمند در سامانه سیب استان اردبیل ثبت‌نام کردند

گروه اجتماعی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تعداد سالمندان ثبت‌نام شده در سامانه سیب استان اردبیل ۱۱۵ هزار و ۴۸۸ نفر است که  ۱۱.۳ درصد جمعیت ثبت‌نام شده سالمند هستند و از این تعداد ۴۸ درصد مردان و ۵۲ درصد  را زنان شامل می‌شوند.

۱۱۵ هزار سالمند در سامانه سیب استان اردبیل ثبت‌نام کردندبه گزارش ایکنا از اردبیل، قدرت اخوان اکبری،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، صبح امروز، هشتم مهرماه در بازدید از مراکز نگهداری سالمندان در اردبیل، اظهار کرد: سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر فرهنگسازی برای احترام و تکریم سالمندان و ایجاد شرایط لازم برای تامین سلامت و نگهداری آنان در خانواده است و در این زمینه باید تلاش شود.

وی گفت: با توجه به نرخ رشد جمعیت سالمندان کشور پیش‌بینی می‌شود رقم سالمندی در کشور ما تا سال ۱۴۳۰ به ۲۸ میلیون نفر برسد که این موضوع برای ارائه دهندگان خدمات بهداشتی درمانی و هم برای اعضای خانواده و جامعه که سالمندان زندگی می‌کند یک چالش مهم محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: با رعایت شیوه زندگی سالم می‌توان سالم پیر شد یا در صورت وجود بیماری عوارض آن را کنترل کرد و جلوی ناتوانی را گرفت.

اخوان اکبری افزود: اکنون تعداد سالمندان ثبت‌نام شده در سامانه سیب استان اردبیل ۱۱۵ هزار و ۴۸۸ نفر است که ۱۱.۳ درصد جمعیت ثبت‌نام شده سالمند هستند و از این تعداد ۴۸ درصد مردان و ۵۲ درصد را زنان شامل می‌شوند.

وی بیان کرد: مراقبت‌های ادغام یافته سلامت سالمندان در دو سطح غیرپزشک و پزشک در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مراکز جامع سلامت ارائه می‌گردد و در این زمینه در ۶ ماهه نخست امسال سالمندان مراقبت شده به تعداد ۳۳ هزار و ۲۸۹ نفر توسط غیرپزشک و ۱۴ هزار و ۱۸ نفر توسط پزشک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: این مراقبت‌ها شامل ارزیابی و تشخیص و درمان اختلالات فشار خون، ارزیابی و تشخیص و درمان اختلالات چربی خون، سوء تغذیه و غربالگری‌های تغذیه، افسردگی و تشخیص زودهنگام سرطان روده بزرگ است.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha