پیشرفت ۴۵ درصدی باغ موزه دفاع مقدس زنجان پس از ۱۰ سال
کد خبر: 3846076
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹

پیشرفت ۴۵ درصدی باغ موزه دفاع مقدس زنجان پس از ۱۰ سال

گروه فرهنگی ــ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زنجان گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس از ۱۰ سال گذشته آغاز شده، اما حمایت‌های مادی از آن مطلوب نبوده و تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پیشرفت 45 درصدی باغ موزه دفاع مقدس زنجان پس از 10 سالقاسم محمدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: احداث موزه دفاع‌مقدس یکی از برنامه‌ها در راستای نشر و ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت با ابزارهای هنری و بصری است.

وی یادآور شد: کار مطالعاتی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس زنجان در سال ۸۸ شروع و در سال ۸۹ در منطقه تفریحی و گردشگری گاوازنگ شهر زنجان کلنگ‌زنی شده است اما با گذشت 10 سال تنها 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، همکاری سایر نهادها برای اجرای این پروژه را نامطلوب توصیف کرد و گفت: اتمام این پروژه نیازمند حمایت مادی دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع تاکنون ۳.۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح مرکز فرهنگی استان و موزه دفاع مقدس هزینه شده است، بیان کرد: در مدت 1.5 سال گذشته یک میلیارد تومان از تهران جذب کردیم و ابلاغ‌ شده که دو برابر این میزان اعتبار باید از استان جذب شود.

محمدی ادامه داد: مرکز فرهنگی استان و موزه دفاع مقدس ۱۰ هزار و ۴۸۰ متر مساحت دارد و زنجان جزو آخرین استان‌های کشور است که هنوز این پروژه را به اتمام نرسانده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در کشور احداث‌ شده است ولی در استان هنوز به اتمام نرسیده است، ابراز کرد: تخصیص بودجه برای اتمام پروژه موزه دفاع مقدس استان زنجان باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

محمدی بیان کرد: اهمیت این پروژه در رونق و توسعه صنعت گردشگری و تقویت مراکز فرهنگی استان بسیارمؤثر است.

انتهای پیام
انتهای پیام
captcha