هیچ‌کس نمی‌تواند برای بُرد موشک‌های ما تکلیف تعیین کند
کد خبر: 3846121
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱

هیچ‌کس نمی‌تواند برای بُرد موشک‌های ما تکلیف تعیین کند

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: امروز برد موشک‌های نقطه‌زن ما برد دلخواهشان است و هیچ‌کس نمی‌تواند برای برد موشک‌های ما تعیین تکلیف کند، امروز سلاح «باور» که در حوزه پدافند هوایی خودمان تولید می‌کنیم بزرگترین تهدیدات را خنثی کرده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز، هشتم مهرماه در اجلاسیه نقش پدافند غیرعامل در دوران دفاع مقدس از سری اجلاسیه‌های نقش امام(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی که صبح امروز در پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند برگزار شد، گفت: شهدای شاخصی از استان مرکزی در دفاع مقدس حضور داشتند که کارکردهای ویژه‌ای در دفاع از حریم کشور انجام دادند و اینکه امروز بعد از گذشت بیش از ۳۵ سال از دفاع مقدس این‌گونه راحت کنار یکدیگر نشسته‌ایم به برکت دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: در دورانی که انقلاب اسلامی تازه شکل گرفته بود و انقلاب با تغییراتی که در درون از نظر ساختاری می‌خواست انجام دهد و تأثیرات زیادی در منطقه ایجاد کرده بود جنگ ۸ ساله بر کشور تحمیل شد. با وجود انقلاب اسلامی تهدیدات بسیاری از کشورهای اطراف ایجاد می‌شد؛ لذا یک خلأ قدرت ایجاد شده بود و افرادی همچون صدام می‌خواستند این خلأ پر کنند و آمریکایی‌ها هم با حمایت همه‌جانبه از صدام علیه جمهوری اسلامی به پا خواستند.

سردار جلالی ادامه داد: اینکه امروز دفاع مقدس را گرامی می‌داریم به خاطر این است که در ۴۰۰ سال گذشته هر جنگی که علیه ایران شکل گرفته بود بخش اعظمی از کشور را جدا کردند علی‌رغم اینکه ارتش در کشور وجود داشت ولی قادر به حفظ مرزهای کشور نبودند. برخورد امام در همان روزهای ابتدای جنگ نشان از مقاومت و ایستادگی ایشان در برابر تجاوزات دشمن بود که بر همین اساس همه برای دفاع همه‌جانبه پای کار آمدند و از امام حمایت کردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: امام در مدیریت دفاع مقدس نقش بسیار کلیدی را انجام دادند و هشت سال جنگ تحمیلی برای ما دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشت که هنوز هم آثار و برکات آن را شاهد هستیم. در دوران‌های قبل از انقلاب به دلیل زیر بار رفتن بر ظلم‌های دشمنان خسارات بسیار زیادی بر کشور تحمیل شد که در آن دوران‌ها بیش از ۱۰ میلیون از جمعیت کشور را از دست دادیم.

این مقام مسئول گفت: ما برای اینکه زیر بار فشار دشمنان و زورگویی‌های آن‌ها نباشیم رویکردمان در جنگ هشت‌ساله مقاومت و ایستادگی بود؛ لذا شهدای دفاع مقدس ما شهدای بسیار ناچیزی از تلفات قبل از انقلاب است. در دفاع مقدس با تمام وجود از تمام کیان کشور دفاع کردیم و این موضوع باعث شد جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تعبیه شود؛ لذا بدین جهت باید آن را گرامی بداریم.

وی ادامه داد: اولین دستاورد دفاع مقدس بازسازی و نوسازی ارتش بود که امروز به یک ارتش انقلابی و مکتبی تبدیل شده است. سپاه پاسداران که در ابتدای انقلاب تازه شکل گرفته بود در دفاع مقدس تجربه‌های ارزشمندی کسب کرد و آن تجربه‌ها باعث شد امروز به نیروی قدرتمند تبدیل شود و اگر امروز با آن دشمنی دارند و آن را تحریم می‌کنند ناشی از ترس آن‌ها از این نیروی انقلابی است.

سردار جلالی گفت: تشکیل بسیج از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس است که امام با این‌کار یک نیروی خلف برای انقلاب تشکیل داد و امروز بسیج یک مکتب نجات‌دهنده برای انقلاب است که برای کشور بازدارندگی ایجاد کرده است و در واقع امروز بسیج مدافع اصلی انقلاب است. از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس رسیدن به خودکفایی در حوزه دفاعی است که در ابتدای انقلاب ما توان ساخت یک سلاح هم نداشتیم ولی با تلاش‌ها و همت‌های جهادی توانستیم امروز به خودکفایی در حوزه دفاعی برسیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: امروز برد موشک‌های نقطه‌زن ما برد دلخواهشان است و هیچ‌کس نمی‌تواند برای برد موشک‌های ما تعیین تکلیف کند. امروز سلاح «باور» که در حوزه پدافند هوایی خودمان تولید می‌کنیم بزرگترین تهدیدات را خنثی کرده است. امروز تفکر بسیج به عنوان حشدالشعبی عراق ما را از سایر تهدیدات نجات داده است، ما با انقلاب اسلامی تفکری تولید کرده‌ایم که امروز تبدیل به کلید حل مشکلات بسیاری از کشورها شده است . امروز تفکر و راه امام نسخه شفا‌بخش همه مشکلات کشور است و همه ما باید این تفکر را تقویت کنیم.

وی افزود: انتقال تجربه ارزشمند دفاع مقدس امروز باید بیش از گذشته مورد توجه باشد؛ چراکه تاریخ دفاع مقدس پر از افتخارات بزرگ است و امروز باید برای نسل جوان تبیین شود و بدین جهت برای گرامیداشت این هفته باید تلاش‌های زیادی انجام شود. اولین معجزه امام در دفاع مقدس انتقال مفهوم عاشورا به جبهه‌های جنگ بود و بدین جهت جبهه‌ها رنگ و بوی آن عوض شد؛ چراکه قبل از آن صدام در پی ایجاد توطئه‌هایی بین ایرانی و عربی که در گذشته هم رایج بوده بود ولی با مدیریت امام خنثی شد.

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: امام در دفاع مقدس تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کرد و در واقع امام در بستر دفاع مقدس انسان‌هایی تربیت کرد که تک‌تک آنها در یک کشور قدرت بازدارندگی ایجاد کرده‌اند و در واقع امام برای ۳ نسل آینده کادر انقلابی تربیت کرد و امروز شجاعت و تفکر امام خمینی و امام خامنه‌ای به فرزندان انقلاب منتقل شده است. امام در دفاع مقدس بازدارندگی جنگی را تولید کرد که این بازدارندگی امروز مانع بزرگی برای تهدیدات و تجاوزات دشمن شده است.

سردار جلالی اضافه کرد: صدور فرهنگ انقلاب اسلامی به سایر کشورهای دنیا از معجزات امام است و امروز اگر می‌بینیم در نیجریه تعداد قابل توجهی شیعه وجود دارد اینها همه به برکت وجود تفکر امام است. امروز ما دیگر نیاز به صدور سلاح نداریم بلکه با صدور تفکر انقلاب اسلامی صدها برابر از سلاح قدرت ایجاد کنیم. تعریف دو اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی از هنرمندی‌های امام بود که امام با یک با تعریف اساسی در اسلام تمام شبهات را رفع کردند و با تفکرشان اسلام ناب محمدی را به دنیا معرفی نمودند.

این مقام مسئول گفت: امام با تعریف اسلام ناب محمدی(ص) تمام تهدیدات دشمن را خنثی کردند چراکه جدایی دین از حکومت طرحی بود که توسط انگلیسی‌ها دنبال می‌شد ولی با مدیریت امام کاملا خنثی شد. امروز ما نیازمندی بیشتری به گذشته برای تقویت فرهنگ دفاع مقدس داریم چراکه در دفاع مقدس ما تجربیات ارزشمندی را کسب کردیم و امروز باید از این تجربیات به طور عملیاتی در تهدیدات استفاده کنیم. اراده نظامی جمهوری اسلامی توسط یک افسر جوان انقلابی در ساعت‌های اولیه بامداد در سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکایی به دنیا نشان داده شد.

وی ادامه داد: امروز همه گزینه‌های روی میز آمریکا به زیر میز رفته‌اند و این نشان‌دهنده عجز و ناتوانایی آمریکایی‌‌ها در برابر قدرت روز‌افزون جمهوری اسلامی ایران است. امروز دشمن به دنبال این است که پاسخ ما را با حملات سیبری دهد و این از اشتباهات استراتژیک آمریکایی‌ها است چراکه آسیب‌پذیر‌ترین کشور امروز در حوزه سایبری آمریکا است و بیش از ۹۵ درصد زیرساخت‌های آمریکا سایبری است و این می‌تواند تهدید جدی برای آنها باشد چراکه پاسخ هرگونه تهدید سایبری به ضرر آنها تمام خواهد شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: امروز مسئولین کشور باید فهم درستی از اقتصاد داشته باشند و لذا باید تداوم کارکرد و تولید ما در حوزه صنعتی و نفتی حفظ شود چراکه دشمن به دنبال ضربه زدن بر این دو است. اینکه امروز با همه تهدیدات و توطئه‌ها نفت ما روی پا ایستاده یک دفاع اقتصادی است که باید هر روز برای تقویت آن تلاش کنیم. امروز یکی دیگر از تهدیدات دشمن در حوزه امنیتی است که خوشبختانه با هوشیاری کامل نیروهای امنیتی همچون وزارت اطلاعات، سپاه، ناجا و بسیج همه آنها خنثی می‌شوند.

سردار جلالی گفت: امروز باید تقویت حوزه دفاعی در فضای مجازی مورد توجه باشد؛ لذا باید با ارتقای دانش سایبری تهدیدات دشمن را برطرف کنیم؛ چراکه دفاع سایبری یعنی استفاده از همه ظرفیت‌های دفاعی و به کارگیری آن‌ها که باید امروز مورد توجه باشد. در حوزه جنگ اقتصادی بخشی از تکلیف بر روی مردم و بخشی بر روی دوش مسئولان است؛ لذا تقویت تولید داخلی یکی از راهبردهای اساسی در حوزه اقتصاد است که مردم باید استفاده از کالای داخلی را بر خود یک تکلیف اساسی و مهم بدانند.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: خوشبختانه بعد از دفاع مقدس با تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر شکل‌گیری پدافند غیر‌عامل توانسته‌ایم بسیاری از تهدیدات دشمن را خنثی کنیم و با تقویت بنیه‌های علمی کشور بسیاری از ظرفیت‌های بزرگ را در حوزه دفاعی ایجاد کرده‌ایم. امروز باید با مدیریت درست اقتصادی از همه ظرفیت‌های درونی کشور استفاده درست داشته باشیم چراکه اگر بسیاری از ظرفیت‌ها درست به کارگیری شوند می‌توانیم از بسیاری تهدیدات در امان باشیم. امروز در حوزه ظرفیت‌ها کشوری بسیار غنی و قدرتمند هستیم ولی در حوزه اجرا و عملیاتی کردن ظرفیت‌ها ضعیف عمل کرده‌ایم.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha