بن‌سلمان: خود را مسئول قتل خاشقجی می‌دانم/ این حادثه یک اشتباه بود!
کد خبر: 3846195
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸

بن‌سلمان: خود را مسئول قتل خاشقجی می‌دانم/ این حادثه یک اشتباه بود!

ولیعهد سعودی در مصاحبه‌ای اعلام کرد: خود را مسئول قتل خاشقجی می‌دانم؛ البته این حادثه یک اشتباه بود!

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه تلویزیونی پی‌بی‌اس آمریکا که هفته گذشته ضبط و امروز دوشنبه به صورت مشروح منتشر شد، در ارتباط با قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار و ستون نویس واشنگتن پست در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول گفت: من دستور قتل خاشقجی را ندادم؛ اما به عنوان ولیعهد کشورش خود را مسئول می دانم.

ولیعهد سعودی بدون اشاره به نقش آفرینی خود در ارتکاب این جنایت هولناک در این باره افزود: تحقیقات در حال حاضر ادامه داشته و پس از به پایان رسیدن آن هر فردی در هر سطحی که مقصر باشد، بدون استثنا محاکمه خواهد شد!

وی در ادامه افزود: این یک اشتباه بود؛ اما باید تمامی تدابیر برای جلوگیری از وقوع چنین چیزی در آینده را اتخاذ کنم.

بن سلمان در پاسخ به سوال آیا قتل خاشقجی و جنگ در یمن در روابط ریاض با واشنگتن خدشه وارد کرده است، اضافه کرد: روابط ما قوی است و باید بسیار تلاش کنیم تا مشکلاتی در این راه ایجاد نشود.

این در حالیست که اگنس کالامارد گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور اعدام‌های فراقضایی طی گزارش در ماه جولای گذشته عربستان سعودی را مسئول قتل جمال خاشقجی دانست.

بر اساس این گزارش، مدارکی وجود دارد که طبق آن مسئولین سعودی از جمله محمد بن سلمان ولیعهد این کشور باید مورد بازجویی قرار بگیرند.

گفتنی است جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌ پست دوم ماه اکتبر ۲۰۱۸ به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شد و از آن خارج نشد.

ریاض در تاریخ ۲۰ اکتبر قتل خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان سعودی را تأیید کرد. دادستان این کشور مدعی شد که خاشقجی بعد از درگیری با چند نفر در داخل کنسولگری فوت کرده و ۱۸ شهروند این کشور نیز در این رابطه بازداشت شده‌اند.

دادستانی کل استانبول ترکیه ۳۱ اکتبر سال گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جمال خاشقجی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در این شهر، طبق نقشه‌ قبلی خفه و کشته شده است.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha