رشد و بالندگی هر جامعه در گرو برنامه‌ریزی برای کودکان است
کد خبر: 3846324
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

رشد و بالندگی هر جامعه در گرو برنامه‌ریزی برای کودکان است

گروه اجتماعی- استاندار کردستان با تأکید بر نقش بی‌بدیل و مهم کودکان بر آینده جوامع، گفت: رشد و بالندگی هر جامعه در گرو برنامه‌ریزی برای کودکان است.

به گزارش ایکنا از کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در دهمین کنفرانس تخصصی «حقوق کودک» که دیروز، هشتم مهر ماه در اداره بهزیستی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اگر برخورد نسنجیده‌ای با کودکان شود بر آینده آنها تأثیرات منفی خواهد داشت، لذا می‌طلبد برنامه‌ریزی مناسبی برای آنها شود تا در آینده جامعه سالمی داشته باشیم.
وی افزود: نیازهای کودکان با نیازهای ما بسیار متفاوت است و برنامه‌ریزی‌های متناسب نیاز دارد، که در این راستا توجه و استفاده از تجربه کشورهایی که آسیب‌های کمتری در حوزه کودکان دارند، می‌تواند به ما کمک کند.
استاندار کردستان، از روانشناسان، وکلا، انجمن‌های مردم نهاد و فعالان حوزه کودک خواست به کمک دستگاه‌های دولتی بیایند تا در کنار هم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.
وی بیان کرد: در کردستان با توجه به عدم توسعه یافتگی و همچنین رشد حاشیه نشینی، با مشکلات بیشتری در این بخش مواجه هستیم.
مرادنیا، اقدامات بهزیستی در خصوص کودکان بی سرپرست، بدسرپرست را خوب اما ناکافی ارزیابی کرد و در این راستا از آموزش و پرورش، سمن‌ها و سایر دستگاه‌ها و انجمن‌های مرتبط، خواست با همکاری بیشتر، در راه احقاق حقوق کودکان قدم بردارند.
وی پراکنده‌کاری را علت عدم دستیابی به نتایج مطلوب در حوزه حقوق کودک دانست و از همه فعالان و دلسوزان این حوزه در استان، خواست علاوه بر این کنفرانس، نشست‌های دیگری در راستای احقاق حقوق کودکان و کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار کنند.

انتهای پیام
captcha