آخرین تصمیمات درباره ششمین جشنواره «هنر مقاومت»/ رشته‌ها مشخص شد
کد خبر: 3846426
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱

آخرین تصمیمات درباره ششمین جشنواره «هنر مقاومت»/ رشته‌ها مشخص شد

سیدمسعود شجاعی طباطبایی از مشخص شدن برخی رشته‌های ششمین جشنواره جهانی هنرهای تجسمی مقاومت خبر داد و درباره تصمیمات شورای برنامه‌ریزی و سیاستگذاری سخن گفت.

به گزارش ایکنا، سیدمسعود شجاعی طباطبایی یکی از اعضای شورای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری ششمین جشنواره جهانی هنرهای تجسمی مقاومت درباره بخش‌های این دوره جشنواره به مهر گفت: چندین جلسه شورای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری این دوره جشنواره هنر مقاومت برگزار شده است اما هنوز در حال صحبت درباره کلیات هستیم و به جزییات نپرداختیم.

وی توضیح داد: در حال حاضر اتفاقات را به سه دوره زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تقسیم‌بندی کردیم که در راستای جشنواره هنرهای تجسمی مقاومت انجام می‌شود. بر این اساس، کارگاه نقاشی «خط و خاطرات» با حضور حدود ۳۰ هنرمند به همت انجمن تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح با موضوع دفاع مقدس چهارم و پنجم مهرماه در رواق هنر فرهنگستان هنر دایر شد. بنابراین بخشی از اتفاقات مربوط به ششمین جشنواره هنرهای تجسمی مقاومت با برپایی کارگاه یا شناسایی هنرمندان جوانی که حتی در تهران هم نیستند، رقم می‌خورد.

شجاعی طباطبایی بیان کرد: درباره شناسایی هنرمندان جوان ناشناس نیز یکی از ماموریت‌هایی که برای محمد حبیبی مدیر انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس تعریف شده است، سفرهای او به شهرستان‌ها در راستای تعامل با هنرمندان شهرستانی است.

وی درباره تصمیمات آخرین جلسه شورای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری ششمین جشنواره جهانی هنرهای تجسمی مقاومت گفت: در آخرین جلسه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری ششمین جشنواره تاحدی رشته‌ها مشخص شد اما در حال صحبت درباره جزییات آن‌ها هستیم. بر این اساس، رشته‌های هنری همان قبلی‌ها می‌ماند اما تصمیم گرفتیم که برخی از رشته‌ها در یک بخش تعریف شود برای مثال رشته گرافیک و پوستر تصویری و تایپوگرافی در یک مجموعه تعریف می‌شوند. همچنین صحبت کردیم که برخی از بخش‌ها مثل کارتون و کاریکاتور به دلیل ظرفیتی که دارد، به صورت بین‌المللی برگزار شود.

مدیرکل هنرهای تجسمی حوزه هنری همچنین از انتشار فراخوان ششمین جشنواره جهانی هنرهای تجسمی مقاومت به زودی خبر داد.

 حبیب‌الله صادقی، غلامعلی طاهری، مصطفی گودرزی، مسعود نجابتی، محمدرضا دوست محمدی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و علی حیاتی اعضای شورای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری ششمین جشنواره جهانی هنرهای تجسمی مقاومت هستند.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha