جشنواره استانی قصه‌گویی در تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 3846483
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

جشنواره استانی قصه‌گویی در تبریز برگزار می‌شود

گروه فرهنگی - مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان‌شرقی از اجرای ویژه‌ برنامه‌هایی در طول هفته ملی کودک و میزبانی دستگاه‌های فرهنگی از کودکان خبرداد و گفت: به همین مناسبت جشنواره استانی قصه‌گویی ۱۷ و ۱۸ مهرماه به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

جشنواره قصه‌گویی در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی بینش مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان امروز، 9 مهرماه در جمع خبرنگاران از اجرای ویژه‌ برنامه‌هایی در طول هفته ملی کودک و میزبانی دستگاه‌های فرهنگی از کودکان خبرداد و گفت: به همین مناسبت جشنواره استانی قصه‌گویی ۱۷ و ۱۸ مهرماه به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

وی قصه گویی را بهترین وسیله انتقال مفاهیم تربیتی به کودکان و نوجوانان دانست و اظهار کرد: ما در کانون پرورش فکری کودکان، قصه گویی را نه تنها در مراکز تخصصی بلکه در تمام مراکز علمی و فرهنگی شامل کتابخانه ها، مدارس و فرهنگسراها به صورت گسترده برگزار می کنیم.

وی گفت: ۲۲۸ قصه گویی صحنه ای در سایت جشنواره ثبت شده که با انتخاب هیات داوران ۴۵ نفر، قصه‌های خود را در روزهای برگزاری جشنواره برای مخاطبان روایت می کنند.

بینش، گروه هدف قصه گویی را تمام پدران و مادران، مادربزرگ ها و پدربزرگ‌ها و نوجوانان اعلام کرد و افزود: جشنواره بین المللی قصه گویی که از دو سال پیش با رویکرد تازه و جذاب شروع شده است، امسال بیست و دومین دوره آن از ۲۲ تیرماه کلید خورده که ۱۴۵ نوجوان دختر و پسر در این جشنواره قصه‌های خود را روایت کردند که نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان آذربایجان شرقی در مورد فرایند برگزاری جشنواره قصه گویی گفت: این جشنواره ابتدا به صورت استانی در مرکز استان برگزارمی شود، سپس برگزیدگان در جشنواره منطقه ای و بعد از آن در جشنواره کشوری در تهران شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی سال گذشته درخشش خوبی در جشنواره بین المللی قصه گویی داشت، افزود: در راستای احیای فرهنگ بومی و محلی قصه‌های فولکور به زبان ترکی به صورت مشترک (اجرای کودک با والدین) برگزار می شود.

بینش بخشی از برنامه‌های جشنواره قصه گویی را مرتبط با توسعه فرهنگ قصه گویی اعلام کرد و گفت: تمامی مربیان کانون باید به قصه گویی مسلط باشند که در این راستا در دوره‌های تخصصی و آموزش ضمن خدمت قصه گویی همواره شرکت می کنند و در کنار آن یکسری کارگاه های قصه گویی برای والدین به صورت رایگان برگزار شده است.

وی کمبود امکانات فیزیکی را از جمله مشکلات کانون در عدم پوشش کامل مناطق و جوابگویی به تمام کودکان اعلام و اظهار کرد: به دلیل کمبود مراکز ما به مراکز سیار روی آورده ایم که در این راستا با یک کتابخانه سیار و پستی به کودکان در روستاهای استان به صورت رایگان کتاب ارسال می کنیم.

بینش ارسال قصه گویان به مدارس و نیز حضور در مناطق محروم و آسیب پذیر را از جمله اهداف سازمان دانست و گفت: در طول هفته کودک ویژه برنامه هایی برای کودکان مناطق محروم شهری و روستایی اجرا می کنیم و نیز همزمان با هفته کتاب پنج پایگاه کتاب روستایی را با مدیریت کودکان و نوجوانان برگزار می کنیم.

انتهای پیام
captcha