نقش لرستان در دوران دفاع مقدس بررسی می‌شود
کد خبر: 3846584
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

نقش لرستان در دوران دفاع مقدس بررسی می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان گفت: بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس یک محتوا دارد و یک ساختار که ساختار آن مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است که در حال ساخت است و محتوای آن دانش‌نامه دفاع مقدس است که در آن نقش لرستان در دوران دفاع مقدس بررسی می‌شود.

نقش لرستان در دوران دفاع مقدس بررسی می‌شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الله ناصرپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، سه‌شنبه، نهم مهر در دیدار با محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به نقش مهم نیروهای لرستانی در پیروزی‌های دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌دنبال نشان دادن نقش مردم لرستان در دوران دفاع مقدس هستیم.

وی افزود: بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس یک محتوا دارد و یک ساختار که ساختار آن مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است که در حال ساخت است و محتوای آن دانش‌نامه دفاع مقدس است که در آن نقش لرستان در دوران دفاع مقدس بررسی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به شکست حصر آبادان در عملیات ثامن‌الائمه(ع) در سال 1360، گفت: پیروزی در عملیات ثامن‌الائمه با تدبیر حضرت امام خمینی(ره) و حضور همه آحاد مردم به دست آمد.

محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نیز در این دیدار گفت: عزت، استقلال و آزادی، آرامش و امنیت امروز ما مرهون رشادت‌ها و ایثارگری همه نیروهای رزمنده در هشت سال دفاع مقدس است.

وی با بیان این‌که انتقال فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند کشور را تا ظهور حضرت حجت(عج) بیمه کند، افزود: حضرت امام خمینی(ره) با نفس قدسی و پاک خود توانست به کشور انسجام ببخشد.

معاون استانداری لرستان بیان کرد: امام خمینی(ره) با درایت و آگاهی از انحلال ارتش جلوگیری کرد و دستور پاک‌سازی ارتش را داد، سپاه و بسیج هم تاسیس شد تا جلوی توطئه‌ها گرفته شود.

ثمینی با بیان این‌که مأموریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیار مهم و اساسی است، گفت: رهبر انقلاب اسلامی فرمودند روش انتقال این مستندات باید از مجرای هنر باشد. اگر یک فیلم خوب در مورد دفاع مقدس ساخته شود ارزش زیادی دارد و اگر فرهنگ ایثار به خوبی منتقل شود ما هیچ هراسی از حملات و هجوم فرهنگی دشمنان نداریم.

معاون استانداری لرستان بیان کرد: بنده به‌عنوان یک وظیفه، مأموریت بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس را دنبال خواهم کرد و باید با احترام به سلایق سیاسی و قومی در مورد توسعه استان لرستان به اتحاد برسیم.

انتهای پیام
captcha