حافظ هرمزگانی رتبه نخست مسابقات قرآن را کسب کرد
کد خبر: 3846766
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

حافظ هرمزگانی رتبه نخست مسابقات قرآن را کسب کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر‌کل اوقاف‌ هرمزگان از کسب رتبه نخست مسابقات قرآنی کشور توسط حافظ هرمزگانی خبر داد و گفت: علی محبی‌پور از شهرستان بندر لنگه در رشته ۲۰ جزء به مقام نخست مسابقات کشوری قرآن کریم دست یافت.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اوقاف، حجت‌الاسلام حسین مهدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نفرات برتر مسابقات قرآنی کشور که به میزبانی استان اصفهان برگزار شد، هشتم مهرماه در آیین اختتامیه معرفی شدند که علی محبی پوراز بندر لنگه در رشته حفظ ۲۰ جزء حائز رتبه اول شد.

وی با بیان اینکه در راستای عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در خصوص قرآن و فعالیت قرآنی، در مرحله نخست باید چهره‌های قرآنی را به مثابه قهرمانان قرآنی در جامعه معرفی کنیم، افزود: سپس از ظرفیت آنان در جهت‌دهی جامعه به سمت خیر و تعالی بهره بگیریم.

مدیرکل اوقاف استان ادامه داد: طبیعتاً همان‌گونه که از چهره‌های ورزشی یاد و تجلیل می‌شود، باید قهرمانی این حافظ بزرگوار را ارج نهاده و جایگاه قهرمانان قرآنی را در جامعه نهادینه کنیم و تمایل جوانان و نوجوانان را بیشتر به سمت قرآن و فرهنگ قرآنی سوق دهیم.

مهدیان در ادامه به تأثیر آموزه‌های قرآن کریم در زندگی اجتماعی اشاره و عنوان کرد: پرداختن به موضوع قرآن، اصلی است که مقام معظم رهبری نیز تأکید فراوانی بر آن دارند.

مدیرکل اوقاف هرمزگان با اشاره به رقابت‌های مرحله نهایی این مسابقات در اصفهان، بیان کرد: در مسابقات بخش حفظ ۲۰ جزء آقایان؛ علی محبی‌پور از بندرلنگه در رشته ۲۰ جزء سعیده ماهرو، صدیقه پردل در رشته ترتیل از بندرعباس، اعظم محمدی حفظ کل از پارسیان، شرمین خان‌محمدی در رشته حفظ ۱۰ جزء از قشم و صغری سادات هاشمی رشته قرائت از بندرعباس به‌عنوان نمایندگان استان هرمزگان در این مسابقات حضور دارند.

مهدیان در پایان گفت: مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم استان هرمزگان مرداد‌ماه امسال با حضور ۲۴۰ نفر در بخش آوایی و ۳۰ نفر در بخش معارفی برگزار شد.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha