امام خمینی(ره) در رأس همه مفاخر استان مرکزی می‌درخشد
کد خبر: 3846953
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

امام خمینی(ره) در رأس همه مفاخر استان مرکزی می‌درخشد

گروه سیاست و اقتصاد – فرمانده سپاه روح‌‌الله استان مرکزی گفت: از این خطه بیش از ۵۶ عالم بزرگ از جمله آیت‌الله العظمی اراکی، ۳۹ سیاستمدار تراز اول کشوری، ۴۲ دانشمند و نویسنده، ۸۹ فرزانه ادیب، ۵۰ هنرمند برخواستند اما در راس همه این علما و فیلسوفان و دانشمندان و نویسندگان و مفاخر، وجود نازنین امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و احیاگر دین ناب محمدی(ص) می‌درخشد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز در اجلاسیه نهایی کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی که صبح امروز در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد، گفت: حضور پر نشاط و سرشار از معنویت همه مردم ولایت‌مدار و مفاخر‌پرور استان مرکزی را به اجلاسیه نهایی کنگره ملی نقش امام خمینی‌(ره) و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی ارج می‌نهیم.

کریمی عنوان کرد: استان مرکزی بخشی از سرزمین کهن ایران است که به برکت سخت‌‌کوشی و عزت‌ نفس مردمانش توانسته با پرورش و تربیت انسان‌های شایسته، والا، هوشمند و دانشمندانی جاودان در تمامی عرصه‌های زندگی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقش تعیین‌کننده‌ای در هدایت و حمایت و نجات این سرزمین اسلامی از حساس‌ترین گرداب‌های روزگار داشته باشد.

وی بیان کرد: حدود یک چهارم مفاخر و مشاهیر کشور برخاسته از این استان هستند که رقم ۱۲۰۰ نفری را به خود اختصاص می‌دهند. از این خطه بیش از ۵۶ عالم بزرگ از جمله آیت‌الله العظمی اراکی، ۳۹ سیاستمدار تراز اول کشوری، ۴۲ دانشمند و نویسنده، ۸۹ فرزانه ادیب، ۵۰ هنرمند برخواستند اما در راس همه این علما و فیلسوفان و دانشمندان و نویسندگان و مفاخر، وجود نازنین امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و احیاگر دین ناب محمدی(ص) می‌درخشد.

وی اظهار کرد: استان مرکزی همانند سایر استان های کشور همواره نقش خود را در ۸ سال دفاع مقدس ایفا نموده و مردم ولایت مدار این استان ثابت کردند که بر آرمان های رهبر فرزانه انقلاب استوار بوده و رسالت خود را در راه تحقق اهداف گران سنگ انقلاب اسلامی به خوبی ایفا نمودند و در این راه با تقدیم ۶۲۰۰ شهید و ۱۴۴۲۳ جانباز و ۲۶۱ جاوید الاثر و ۷۴۱ آزاده و بیش از ۵۰ هزار رزمنده دین خود را ادا نمودند.

کریمی ادامه داد: در سال ۵۸ گروه های متعددی از استان مرکزی طی ۱۹ نوبت برای به انجام رساندن قائله کردستان در شهرهای سنندج و پاوه و دیگر نقاط کردستان حضور یافتند. این استان تا سال ۶۷ معین شهرهای بانه و سردشت بود و در دوران جنگ تحمیلی نیز تا پذیرش آتش بس افتخار حضور و حماسه آفرینی در ۳۴ عملیات گسترده و نیمه گسترده و عملیات محدود را داشته است. بعد از پذیرش قطعنامه نیز استان مرکزی در عملیات های برون مرزی توکلت الی الله و عملیات های مرزی و در دفاع از حرم معصومین حضور داشته است.

وی تصریح کرد: بیش از ۵ سال برای اینکه امروز این اجتماع عظیم را داشته باشیم تلاش شده و در زمینه های مختلف اقداماتی انجام شده است. در بخش محرومیت زدایی اعزام بیش از ۷ هزار نفر در قالب گروه های جهادی و رزمایش جهادگران عاشورایی به نقاط محروم، تامین ۶۲۰ مورد جهیزیه برای نیازمندان و احداث ۶۲۰ واحد مسکونی و سایر خدمات از این دست بوده اند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: فعالیت های ادبی و تدوین بیش از ۱۳۲ عنوان کتاب، ۲۱ جلد دانش نامه جامع شهدای استان، ۳ عنوان کتاب با محوریت کربلایی کاظم ساروقی، برگزاری شعر شهود با حضور بیش از ۲۰۰ تن از شعرای ملی و استانی و ده ها کار ادبی دیگر از جمله این فعالیت ها بوده است. در حوزه کارهای فرهنگی و تبلیغی یادواره‌های مختلفی در سطح شهرستانی و قشری برگزار شد و  اجرای برنامه یک مسجد یک خاطره  یک فرمانده که مورد رضایت ولی امر مسلمین قرار گرفت از دیگر برنامه های این حوزه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در بحث زیر ساخت ها نیز قدم های بسیار بلندی را دست اندرکاران برداشتند عنوان کرد: در بخش های هنری نیز بیش از ۳۳ فیلم کوتاه و بلند، ۱۰ مورد اینفوگرافیک و ۳۲ مورد موشن گرافی و ده ها موضوع دیگر در زمینه فضای مجازی تولید شد. همچنین اجرای نمایش بزرگ در سه سال متمادی و هر سال به مدت ده شب که هر شب بیش از ۷ هزار مهمان داشت از دیگر اقدامات این حوزه است.

کریمی اظهار کرد: به همت عزیزان دانشگاه آزاد، مرکز مطالعات جبهه و جنگ سپاه و بسیاری دیگر، اقدامات ویژه ای برای حضرت امام (ره) در این کنگره انجام شد. راه اندازی قرارگاه حضرت روح الله با رویکرد آشنایی با سیره و سبک زندگی امام(ره)،  اجرای اردوی هفت اقلیم با محوریت جوانان و نهایتا برگزاری همایش دو روزه در خمین و ارائه بیش از ۱۲ جلد کتاب و صد ها مقاله در این حوزه صورت گرفت.

وی مطرح کرد: در این مسیر تلاش شد کار را به جوانان واگذار کنیم و توسعه دهیم و به یک مراسم اکتفا نکنیم. در همین راستا بیش از ۱۷ اجلاسیه برگزار شد که هر اجلاسیه بیش از چند ماه جامعه هدف خودش را مورد توجه قرار داد و ذیل آنها کار های بسیار مهمی انجام شد. در بخش کودکان بیش از ۶۰۰ مورد نقاشی از کودکان شش تا ۱۳ ساله به دست رسید و بیش از ۴۵۰ نشریه دانش آموزی با حضور ۱۵۰۰ دانش آموز تهیه شد، همچنین گروه سرودهای متعددی ایجاد شد که فقط یکی از آن ها بیش از ۱۲۰۰ نفر عضو داشت و در همین مکان برنامه اجرا کردند.

فرمانده سپاه روح استان مرکزی ضمن بیان اینکه اجلاسیه بانوان این کنگره با حضور افرادی با  ۲۱ ملیت برگزار شد خاطر نشان کرد: به طور میانگین  در نمایشگاه ها و اجلاسیه های ذیل این کنگره بیش از ۸۰ هزار نفر حضور پیدا کردند. امید است که همانطور که رهبری فرمودند این اقدامات تازه اول راه است و از همرزمان می خواهیم که در این مسیر بیش از دیگران ما را کمک کنند تا بتوانیم به این تکلیف الهی خودمان عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha