اختتامیه‌ای استانی برای رویدادی ملی؛ خبری از مسئولان نبود
کد خبر: 3846965
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
حاشیه‌نگاری ایکنا از مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن /

اختتامیه‌ای استانی برای رویدادی ملی؛ خبری از مسئولان نبود

گروه مسابقات ــ مراسم اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در حالی صبح امروز، یازدهم مهرماه، برگزار شد که در این مراسم هیچ یک از مسئولان رده بالای کشوری و حتی استانی حضور نیافته بودند.

اختتامیه‌ای استانی برای رویدادی ملی

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا؛ به اصفهان، مراسم اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امروز یازدهم مهرماه، برگزار و طی آن از برگزیدگان این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ کل قرآن کریم و کتابت قرآن تجلیل شد. در ادامه نگاهی گذرا به برخی حواشی این مراسم داریم.

مراسم با تأخیری نسبتاً کم از زمان اعلام شده قبلی و با تلاوت حمیدرضا مقدسی از استان قم‌ که رتبه برتر رشته قرائت این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد، آغاز شد. با وجود تذکرات قبل از آغاز مراسم، در زمان تلاوت آغازین همچنان رفت و آمد مردم در سالن نیمه پر ابن سینا ادامه داشت و برای لحظاتی صدای همهمه مردم حین ورود به سالن بر صدای قاری غالب بود.

مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات خالی از مسئولان کشوری و حتی استانی بود، به گونه‌ای که رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به عنوان سازمان برگزارکننده مسابقات در سالن حضور نیافته بود. مسئولان رده بالای استانی نیز نه تنها در مراسم اختتامیه که در ایام برگزاری مسابقات هم کمتر در سالن مسابقات مشاهده شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بَلک، مدیرکل اوقاف استان اصفهان، اولین سخنران این مراسم بود. وی بیش از آنکه گزارشی در مورد این دوره از مسابقات و میزبانی استان اصفهان ارائه دهد، تحمیدیه‌ای در ثنای قرآن سرود که بسیاری از حاضران معنای بخش قابل توجهی از کلمات استفاده شده در آن را به سختی متوجه می‌شدند. او همچنین در سخنرانی نسبتاً کوتاه خود فهرست طولانی و بلندبالایی از دستگاه‌ها و نهادهایی را که در برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم همکاری داشتند برشمرد و به تقدیر از آنها پرداخت. تقدیر از رسانه‌های مکتوب و مجازی استان اصفهان برای پوشش مسابقات بخش دیگری از صحبت‌های مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بود.

در بخشی از این مراسم از برگزیدگان اولین دوره مسابقات کتابت قرآن کریم تجلیل شد. این بخش از مسابقات روز گذشته دهم مهرماه در مسجد جامع اصفهان برگزار شد و به دلیل دوری این مسابقات از محل اصلی برگزاری مسابقات سراسری قرآن در دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان، مورد توجه چندانی قرار نگرفت و اخبار آن بیشتر توسط رسانه‌های استانی پوشش داده شد.

رضا گلشاهی حائز رتبه برتر رشته حفظ کل قرآن کریم شد که از شاگردان شهید محسن حاجی حسنی کارگر که سال 1394 در فاجعه منا به شهادت رسید، بود. این حافظ و قاری جوان همچنین از آرزوی کسب رتبه اول رشته قرائت در این مسابقات سخن گفت.

علیرضا بیژنی دیگر شرکت‌کننده استان خراسان رضوی در این دوره از مسابقات در رشته قرائت تحقیق موفق به کسب رتبه ممتاز شد. وی امسال برای اولین بار در مرحله کشوری مسابقات قرآن حضور یافته و علاوه بر کسب رتبه ممتاز به عنوان نماینده ایران در مسابقات مالزی نیز معرفی شد، تا نشان دهد در اولین آزمون خود در مسابقات سراسری قرآن کریم حضوری موفق داشته است و در آینده نیز موفقیتهای او بسیار بیشتر شنیده خواهد شد.

حمیدرضا مقدسی حائز رتبه برتر قرائت تحقیق هم در صحبت‌های خود از اساتید و خانواده خود برای حمایت‌هایشان قدردانی کرد. وی اصالتاً اصفهانی است اما به دلیل طلبه بودن از استان قم راهی این مسابقات شده است.

مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات قبل از اذان ظهر پایان یافت و شرکت‌کنندگان از بعدازظهر امروز محل برگزاری مسابقات را ترک می کنند تا از عصر امروز رقابت‌ها در بخش بانوان، که پذیرش آن‌ها از صبح آغاز شده بود، شروع شود. رقابت‌های بخش بانوان تا روز نوزدهم مهرماه ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha