موکب علی‌بن‌ابیطالب اوقاف البرز میزبان زائران اربعین حسینی می‌شود
کد خبر: 3846973
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

موکب علی‌بن‌ابیطالب اوقاف البرز میزبان زائران اربعین حسینی می‌شود

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف البرز گفت: موکب علی‌بن‌ابیطالب(ع) به مدت ۱۱ روز از ۱۷ مهرماه(۱۰ ماه صفر) تا ۲۸ مهرماه(۲۱ ماه صفر) به زائران اربعین حسینی ارائه خدمت می‌کند.

موکب علی‌بن‌ابیطالب اوقاف البرز میزبان زائران اربعین حسینی می‌شود

حجت الاسلام حسین قبادی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز به برپایی موکب اوقاف البرز در کربلا اشاره و اظهارکرد: این اداره کل با برپایی این موکب علاوه برخدمات پذیرایی با غذای گرم و میان‌وعده، خدماتی در مباحث فرهنگی از جمله اقامه نماز جماعت، مراسم ادعیه و روضه‌خوانی برای اهل بیت(ع)، خیمه معرفت و پاسخگویی به مسائل شرعی نیز ارائه می‌کند.
وی افزود: همچنین یکی از برنامه‌های جالب در این غرفه نمایش«حقیقت مجاز واقعه عاشورا» برای زائران است.
این مسئول بیان کرد: ‌همچنین قرار است تا در این موکب روزانه در هر وعده غذایی سه هزار پرس غذای گرم برای زائران طبخ شود که در مجموع ۹ هزار پرس می‌شود و از طرفی روزانه از هفت هزار نفر در میان وعده های صبح و عصر با چای، شربت، بیسکویت، خرما و ... پذیرایی شود.
قبادی اضافه کرد: موکب علی‌بن‌ابیطالب(ع) به مدت ۱۱ روز از ۱۷ مهرماه(۱۰ ماه صفر) تا ۲۸ مهرماه(۲۱ ماه صفر) به زائران اربعین حسینی ارائه خدمت می‌کند.
وی گفت:‌ برای خدمات‌رسانی به زائران در مجموع ۵۵ نفر در این موکب در طی ۱۱ روز حضور خواهند داشت.
معاون اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: ‌هزینه‌های خدمات رسانی و پذیرایی از زائران دراین موکب محل نذورات خیرین و موقوفات منطبق در استان تامین شده است.
وی با بیان اینکه نخستین گروه خادمین امروز به سمت نجف اشرف حرکت کردند، افزود: دومین گروه نیز طی روزهای آتی اعزام می‌شوند.
قبادی گفت: همچنین روز جمعه هفته جاری ۶ دستگاه کامیون و تریلی حامل اقلام مورد نیاز برای برپایی موکب و پذیرایی زائران روز جمعه به سمت نجف اشرف حرکت خواهد کرد.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha