موزه آلمانی جایزه هنرمند ضد‌اسرائیلی را اهدا می‌کند
کد خبر: 3846995
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
با وجود مخالفت‌ها؛

موزه آلمانی جایزه هنرمند ضد‌اسرائیلی را اهدا می‌کند

گروه بین‌الملل – در پی خودداری شهردار «آخن» آلمان از پرداخت مبلغ جایزه هنرمند لبنانی به دلیل حمایت وی از تحریم اسرائیل، مسئولان موزه این شهر اعلام کردند که جایزه مورد نظر را به این هنرمند اعطا می‌کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی هایپرالرژیک، شهردار شهر آخن آلمان  روز دوشنبه اعلام کرده بود به دلیل حمایت «ولید رعد» هنرمند لبنانی‌تبار ساکن آمریکا از جنبش تحریم اسرائیل (BDS)‌، هزینه جایزه‌ای را که قرار بود به وی اهدا شود را پرداخت نخواهد کرد.

«مارسل فیلیپ» شهردار آخن اعلام کرد: این تصمیم پس از آن گرفته شد که رعد در پاسخ به پرسشی درباره موضع خود نسبت به این جنبش پاسخی تمسخر‌آمیز و غیر شفاف داد.

اما این تصمیم شهردار آخن با واکنش مسئولان موزه این شهر که یکی از دست‌اندرکاران جایزه 10 هزار یورویی هستند، روبه‌رو شد؛ آنها اعلام کردند قصد دارند با وجود مخالفت شهردار این جایزه را به هنرمند لبنانی اهدا کنند.

جایزه 10 هزار یورویی به خاطر پروژه 15 ساله‌ هنرمند لبنانی با نام «گروه اطلس» که از سال 1984 تا 2015 انجام داده و در آن به تاریخ معاصر لبنان پرداخته به وی اهدا می‌شود.

لازم به ذکر است چند روز پیش نیز در آلمان، جایزه «نلی‌زاکس» از یک نویسنده بریتانیایی-پاکستانی به نام «کامله شمسی» به دلیل حمایت وی از مسأله فلسطین پس گرفته شد.
 
 
انتهای پیام
captcha