اجازه نمی‌دهیم کسی به حقوق عامه دست‌اندازی کند
کد خبر: 3846998
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹

اجازه نمی‌دهیم کسی به حقوق عامه دست‌اندازی کند

گروه سیاسی‌ــ رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه خانواده معظم شهدا پرچم برافراشته در راه دفاع از صیانت انقلاب اسلامی هستند ، گفت: محیط زیست از حقوق عامه است و اجازه نمی‌دهیم کسی به حقوق عامه دست‌اندازی کند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، امروز پنج‌شنبه ۱۱ در دیدار با دیدار با خانواده شهدا و روحانیون و برگزیدگان استان هرمزگان با تأکید بر اینکه در هر کوی و برزنی نشان از شجاعت، ایثار، جهاد و رمز افتخار ملی ماست، اظهار کرد: نباید نام شهید از میان ما برداشته شود. خانواده معظم شهدا پرچم برافراشته در راه دفاع از صیانت انقلاب اسلامی هستند که احترام به خانواده‌های آنان وظیفه همگانی است.
وی با بیان اینکه مبادا نام شهید از میان ما کم‌رنگ شود، افزود: اگر نام شهید و یاد شهید از میان ما کم‌رنگ شود آن زمان دیگر برکت از میان ما رخت بربسته است، زیرا هر چی که داریم از برکت خون شهداست.
رئیس قوه قضائیه بیان کرد: افرادی می‌خواستند نام امام حسین(ع) را از میان ببرند به همین دلیل او یارانش را شهید و خانواده گرامش را اسیر کردند، ولی امروزه شاهد این هستیم که از تمام اقصی نقاط دنیا فارغ پیاده و سواره که سخن همگی یا حسین(ع) است در اربعین شرکت می‌کنند و به راهپیمایی می‌پردازند.
رئیسی با اشاره به اینکه در هیچ نقطه‌ای از کره زمین اجتماع عظیم مردمی در پیاده‌روی اربعین وجود ندارد، عنوان کرد: از راه دور و نزدیک، سخن همگی یا حسین(ع) است و این حرکتی عظیم مربوط به جهان اسلام است و پشتوانه بزرگی برای انقلاب اسلامی است که دم از عزت و افتخار است و امروز در دنیا به برکت نام اباعبدالله الحسین(ع) افتخارآفرین است.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه از ظرفیت‌ها، فرصت‌ها، نیروی انسانی کارآمد که استان برخوردار است باید در راه توسعه و رونق اقتصادی بهره جست گفت: در شهری که خود دارای منابع بسیار است جوانان نباید دغدغه اشتغال داشته باشند.
وی افزود: دغدغه ما آن مرزنشینی که برای گذراندن و امور زندگی کوله بری می‌کند نیست بلکه مشکل ما قاچاقچیانی است که محموله‌ها و کانتینر‌ها را جابجا می‌کنند.
رئیسی ابراز کرد: از تمام عزیزان سپاه و نیروی انتظامی و مرزدارانی که با قاچاقچیان و افرادی که صید بی‌رویه از دریا را داشتن‌اند به مبارزه کردند تشکر می‌کنم.
این مقام مسئول افزود: صیادان محلی کار خودشان را به‌خوبی بلدند و از دیرباز کارشان این بوده و به امنیت دریا لطمه نمی‌زند، اما مشکل آن خارجی‌هایی هستند که از اساس در حال تهدید آبزیان هستند.
رئیس قوه قضائیه با تأکید بر عدالت اجتماعی و استخدامی گفت: ما در گام دوم انقلاب هستیم و باید امکانات آموزشی و استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌ها برای همه یکسان باشد که همه افرادمی توانند توانایی‌ها و استعداد‌های خود را نشان دهند.
وی ادامه داد: اگر امکانات به‌طور یکسان در اختیار همه قرار دهیم آن دانشجویی که فکر نمی‌کنیم که کاری از پیش ببرد نه‌تنها در یک منطقه بلکه در یک کشور تأثیرگذار خواهد بود.
رئیسی با بیان اینکه پارتی‌بازی و اعتماد ناصالح مضر است، ادامه داد: فقر، بیکاری، کاستی‌ها و تبعیض دست‌ساخته روابط ناسالم بشر است و عدم استفاده صحیح از موهبت‌های الهی است که خدا نمی‌پسندد.
رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: بندرعباس جز بلادی است که باید به مردمان، خانواده شهدای و مرزبانان و سلحشورانی که در این منطقه هستند افتخار کرد.
وی با اشاره به مسئله حجاب و عفاف گفت: در این راه باید به نیرو‌های جوان و کارآمد و بزرگوارانی که در این راستا فعالیت کرده‌اند اعتماد کرد و گفت حفظ افتخارات وظیفه همه است.
رئیسی دریا و محیط‌زیست را از حقوق عامه خواند و گفت: وظیفه دستگاه قضایی و دولت صیانت از حقوق عامه است و اجازه نمی‌دهیم کسی به حقوق عامه دست‌اندازی کند.
این مقام مسئول در پایان گفت: همه افرادی که در این کشور نفس می‌کشند حتی افرادی که مسلمان نیستند در مقابل محیط‌زیست مسئولند و دریا خواری، زمین‌خواری، کوه خواری و جنگ خواری همگی تخلف است و با چنین تخلفاتی قاطعانه برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha