نگارش جلد سوم «بلدچی» در لرستان
کد خبر: 3847258
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

نگارش جلد سوم «بلدچی» در لرستان

گروه فرهنگی ــ رئیس حوزه هنری لرستان، با اشاره به این‌که جلد سوم کتاب «بلدچی» در حال تدوین است، گفت: جلد اول این کتاب به چاپ سوم رسیده است.

چاپ جلد سوم کتاب «بلدچی»به گزارش ایکنا از لرستان، محمدحسین امیدی‌پور، رئیس حوزه هنری استان، امروز شنبه، سیزدهم مهرماه، در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که جلد سوم کتاب «بلدچی» در حال تدوین است، گفت: این مجموعه بزرگ‌ترین روایت دفاع مقدس در حوزه ادبیات پایداری کشور است و هیچ کتابی در این حد به چاپ نرسیده است.

وی با بیان این‌که «بلدچی» بلندترین خاطره‌نگاری دفاع مقدس است، اظهار کرد: جلدهای اول و دوم این کتاب چاپ و رونمایی شده است، جلد اول به چاپ سوم رسیده و جلد دوم نیز به چاپ دوم رسیده است؛ جلد سوم نیز در دست چاپ است و از این‌ پس در قالب مجموعه سه جلدی ارائه می‌شود.

امیدی‌پور با اشاره به اهدای جلدهای اول و دوم این کتاب به دفتر مقام معظم رهبری، بیان کرد: با چاپ جلد سوم نیز مجموعه کامل این اثر را خدمت رهبر فرزانه انقلاب ارائه می‌دهیم.

رئیس حوزه هنری لرستان عنوان کرد: یکی‌ از مشخصه‌های کتاب «بلدچی» این است که از تکلف و تعارف به دور است، به‌دنبال بیان وقایع دفاع مقدس بوده و یک اتفاقی که می‌افتد این است که در کتاب‌ها اتفاقات و رویدادهای جنگ را خیلی پیرایش می‌کنیم؛ لذا مردم عادی احساس می‌کنند خیلی نسبتی با شهدا ندارند، اما وقتی «بلدچی» را می‌خوانید حس می‌کنید چقدر شهدا و رزمندگان شبیه مردم هستند و نسل جوان حس نمی‌کند خیلی با شهدا فاصله دارد.

وی با اشاره به این‌که یکی‌ از امتیازهای این‌کار خوب این است که با کسانی‌که اسم‌شان در کتاب آمده قبل‌ از چاپ صحبت شده و کتاب بارها تصحیح شده است، اظهار کرد: چاپ دوم کتاب‌های «نقطه صفر مرزی» و «بی‌نشان» نیز درحال پیگیری است.

انتهای پیام
captcha