ثبت‌نام ۴۵ هزار لرستانی در سامانه سماح
کد خبر: 3847328
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

ثبت‌نام ۴۵ هزار لرستانی در سامانه سماح

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حج و زیارت لرستان، گفت: تاکنون حدود ۴۵ هزار زائر لرستانی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و باید برنامه‌ریزی سفرشان را انجام دهند.

ثبت‌نام 45 هزار زائر لرستانی در سامانه سماحمحمد خسروی، مدیرکل حج و زیارت استان لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: تاکنون حدود 45 هزار زائر لرستانی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و باید برنامه‌ریزی سفرشان را انجام دهند.

وی با اشاره به این‌که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده خدمات‌دهی مواکب اربعین حسینی از پانزدهم  مهرماه آغاز خواهد شد، اظهار کرد: زائران برنامه سفر خود را طوری تنظیم کنند تا از خدمات این موکب‌ها استفاده کنند.

خسروی عنوان کرد: زائران می‌توانستند از اول شهریورماه سفر خود را آغاز کنند اما تأکید داریم که سفر خود را مدیریت کنند تا صاحبان موکب‌ها و موکب‌داران به زائران خدمت اساسی داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان با بیان این‌که به زائران لرستانی تأکید می‌کنم به مرز خسروی، چذابه یا شلمچه مراجعه نکنند بلکه به مرز مهران مراجعه کنند؛ چراکه مهم‌ترین ویژگی آن نزدیکی به شهرهای نجف و کربلاست، اظهار کرد: در بحث ساماندهی اعزام نیز تمام دفاتر زیارتی ما با هماهنگی تعاونی‌های مسافربری برنامه‌ریزی کرده‌اند و هر شب برای اعزام به نقطه مرزی مهران اتوبوس وجود دارد؛ بنابراین کسانی‌که نمی‌خواهند از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند، این شرایط برایشان مهیا است.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در زمان بازگشت زائران از مرز مهران، گفت: امسال برنامه‌ریزی انجام شده تا تمامی زائران در هر نقطه از کشور که هستند و از مرز مهران خارج شده‌اند، در زمان بازگشت از طریق اتوبوس به کرمانشاه یا اندیمشک جابه‌جا شوند، سپس زائران از آن‌جا از طریق اتوبوس‌هایی که فراهم شده به شهر خود بروند که با این‌کار از ازدحام در مرز جلوگیری می‌شود.

خسروی با اشاره به افزایش تقاضا برای صدور گذرنامه و اعزام به پیاده‌روی اربعین حسینی، بیان کرد: با توجه به این‌که در این چند روز اخیر تقاضاهای بسیاری برای گذرنامه داشتیم و ازدحام بیش‌ از حد بود، نیروی انتظامی تشخیص داد که به‌جای گذرنامه برگه تردد به زائران بدهد که این برگه حکم گذرنامه را دارد.

مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: چون مُهر خروج روی این برگه‌های تردد زده می‌شود و با پلیس و وزارت خارجه عراق هماهنگ شده است این برگه‌ها مورد تأیید است و زائران می‌توانند برگه تردد را بگیرند و اعزام شوند و نگرانی نداشته باشند، به همین خاطر پیش‌بینی ما بر این است که آمار زائران لرستانی به نزدیک 70 هزار نفر برسد.

وی تاکید کرد: زائران به‌طور حتم در سامانه سماح ثبت‌نام کنند چون دو مورد حادثه برای زائران لرستانی در عراق اتفاق افتاده بود و متأسفانه هر دو مورد در سامانه ثبت‌نام نکرده بودند و با مشکلاتی مواجه شدند؛ بنابراین زائران حتماً در این سامانه ثبت‌نام و هزینه 22 هزار تومانی بیمه خدمات درمانی و خدمات هلال‌احمر را پرداخت کنند.

خسروی گفت: زائران از 50 کیلومتر قبل از مرز تا موقعی‌که می‌روند و برمی‌گردند هر حادثه‌ای برایشان پیش بیاید تحت پوشش بیمه‌‌اند و مراکز بیمه در تمام شهرهای مقدسه به‌علاوه در تمام مرزها وجود دارد. زائران حتماً به‌صورت گروهی یا خانوادگی به این سفر بروند یا به شکلی بروند که کسی از آن‌ها خبر داشته باشد و در داخل عراق نیز از یکدیگر اطلاع داشته باشند.

انتهای پیام
captcha