مداحان به تبیین درس‌ها و عبرت‌های عاشورا بپردازند
کد خبر: 3847602
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

مداحان به تبیین درس‌ها و عبرت‌های عاشورا بپردازند

گروه فرهنگی ــ فرمانده سپاه دورود با اشاره به این‌که اگر عبرت‌های عاشورا را بیاموزیم جامعه رو به اصلاح می‌رود، گفت: روضه‌خوانان و مداحان به تبیین درس‌ها و عبرت‌های عاشورا بپردازند؛ چراکه عبرت‌‌آموزی نقش بازدارندگی و پیشگیری از گناه دارد.

روضه‌خوانان و مداحان به تبیین درس‌ها و عبرت‌های عاشورا بپردازندکریم زینی‌وند، فرمانده سپاه ناحیه دورود در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با تأکید بر لزوم انس بیشتر جوانان با زیارت عاشورا، اظهار کرد: بخش مصیبت گریه بر امام حسین(ع) دارای تأثیرات معنوی است اما عبرت‌های عاشورا مهم‌تر از گریه‌های عاشوراست.

وی با ذکر این مطلب که عبرت‌آموزی و عبرت‌گیری موجب بازدارندگی و پیشگیری انسان از گناه می‌شود، بیان کرد: اگر ما امروز زیارت عاشورا را بعد از قرن‌ها قرائت می‌کنیم به جهت آشنایی با یزید زمان است؛ بیش‌ از ۱۳ قرن است که یزید از بین رفته است آن‌چه ما باید از عاشورا بیاموزیم این است که باید یزید زمان را بشناسیم.

زینی‌وند با اشاره به این‌که عبرت از عاشورا یعنی از عاشورا بیاموزیم تن به ظلم ندهیم و زیر بار ظلم و ستم نرویم، گفت: دشمنان با تحریم می‌خواهند ما را مجبور به تسلیم کنند اما عاشورا راه مقاومت و ایستادگی را به ما یاد می‌دهد یعنی اگر سرت هم بر نیزه رفت نباید در مقابل ظلم سر خم کرد.

فرمانده سپاه دورود با ذکر این مطلب که شهید مطهری می‌فرمود امروز یزید زمان رژیم اشغالگر قدس و سردمداران آن است، اضافه کرد: باید بدانیم هر روز ما عاشورا است و با بصیرت از حسین زمان خود تبعیت کنیم.

وی با ذکر این مطلب که انسان می‌تواند با زیارت عاشورا خود را بشناسد، گفت: کسی‌که زیر خیمه امام حسین(ع) سینه می‌زند اما نماز نمی‌خواند هنوز به درک درست از عاشورا نرسیده است؛ چراکه امام حسین(ع) روز عاشورا نماز خود را ترک نکرد و زینب کبری(س) با آن همه مصیبت و دل‌شکستگی عاشورا، نماز خود را ترک نکرد و این درس عاشوراست.

زینی‌وند با اشاره به این‌که زندگی ما باید حسینی باشد نه این‌که در رفتار خود تهمت و غیبت داشته باشیم، ادامه داد: تهمت و غیبت با حسینی زندگی کردن مغایر است.

فرمانده سپاه ناحیه دورود با اشاره به این‌که اگر عبرت‌های عاشورا را بیاموزیم جامعه رو به اصلاح می‌رود، ادامه داد: روضه‌خوانان و مداحان به تبیین درس‌ها عبرت‌های عاشورا بپردازند؛ چراکه عبرت‌‌آموزی، نقش بازدارندگی و پیشگیری از گناه دارد.

وی بر تأکید اهل‌بیت(ع) بر قرائت و ثواب زیارت عاشورا اشاره کرد و با ذکر این مطلب که بنا بر روایات معتبر امام حسین(ع) به دیدار قرائت‌کننده زیارت عاشورا می‌رود، افزود: در حالات علمای دین نیز می‌توان مداومت بر قرائت زیارت پرفیض عاشورا را مشاهده کرد‌.

انتهای پیام
captcha