امداد رسانی به ۳۵۴ سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3847628
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

امداد رسانی به ۳۵۴ سیل‌زده در سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: از زمان آغاز بارندگی‌ها در شهرستان‌های جنوبی استان، نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر استان به‌حالت آماده‌باش درآمدند و تاکنون به ۳۵۴ نفر آسیب‌دیده امدادرسانی صورت گرفته است.

رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: بارندگی‌های شدید که از چهارم مهرماه در نواحی جنوبی استان آغاز شده است، سبب طغیان رودخانه‌های محلی شده و به‌دنبال آن منازل هم‌استانی‌های ما در برخی مناطق دچار آب‌گرفتگی و تخریب شد.

وی تعداد روستاهای آسیب‌دیده را 27 مورد اعلام کرد و افزود: از زمان آغاز بارندگی‌ها، نیروهای جمعیت هلال احمر استان به‌حالت آماده‌باش درآمدند و تاکنون به 354 نفر آسیب‌دیده امدادرسانی صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بیان کرد: در این مدت 43 تخته چادر جهت اسکان آسیب‌دیدگان نصب شده است؛ همچنین توزیع ۱۵۱ تخته پتو،۶۱ تخته موکت و مقادیر قابل توجهی برنج و حبوبات، قند، شکر، چای، کنسروجات، کلمن آب و فانوس از دیگر اقدامات هلال احمر در مناطق سیل‌زده جنوب استان بود.

راشکی با اشاره به اینکه عملیات امدادرسانی تا پایان کامل بارندگی‌ها ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: در این مدت 30 تیم عملیاتی متشکل از 106 نجاتگر و 30 پرسنل کادر، مسئولیت امدادرسانی به آسیب‌دیدگان را بر عهده داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha