آزادی سه زندانی در تبریز توسط هیئت عزاداری
کد خبر: 3847639
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

آزادی سه زندانی در تبریز توسط هیئت عزاداری

گروه اجتماعی ــ مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی گفت: موکب «ولیه الله تبریز» از محل احسان و ضیافت مراسم عزاداری حضرت رقیه(س)، موجبات آزادی سه زندانی جرایم غیر عمد استان را فراهم کرد.

آزادی سه زندانی در تبریز توسط هیات عزاداری

رسول تقی‌پور، مدیر ستاد دیه استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: موکب «ولیه الله تبریز» از محل احسان و ضیافت مراسم عزاداری حضرت رقیه، موجبات آزادی سه زندانی جرایم غیر عمد استان را فراهم کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح «هر هیات، آزادی یک زندانی» توسط هیئت‌های عزاداری حسینی آذربایجان‌شرقی افزود: این طرح برای اولین بار با پیشنهاد ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در نشستی که با حضور سرپرستان هیئت‌های حسینی و مداحان برگزار شد، از آن‌ها درخواست کردیم تا بخشی از هزینه‌های ضیافت‌ها و احسان‌های خود را به آزادسازی زندانیان غیرعمد اختصاص دهند که خوشبختانه فعالیت‌های خوبی تا به امروز از سوی آن‌ها در این راستا انجام گرفته است.

تقی‌پور گفت: در این راستا هیئت‌های حسینی آذربایجان شرقی از ابتدای ماه محرم تا به امروز هزینه آزادی ۱۵ نفر زندانی جرایم غیر عمد را پرداخت کرده‌اند.

وی یادآوری کرد: اجرای طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» در آذربایجان شرقی تا اربعین حسینی ادامه دارد.

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۲۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان با کمک خیران استان و پرداخت بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از زندان آزاد شده و به آغوش جامعه و خانواده‌هایشان بازگشته‌اند.

تقی‌پور، اظهارکرد: هم‌اکنون ۴۴۶ نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های این استان به سر می‌برند که از این تعداد ۷ نفر زن هستند و در انتظار کمک خیران و نوع‌دوستان هستند.

انتهای پیام
captcha