مردم بهار با برپایی 8 موکب به استقبال زائران اربعین می‌روند
کد خبر: 3847812
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

مردم بهار با برپایی 8 موکب به استقبال زائران اربعین می‌روند

گروه فرهنگی ـ مردم دیار عارف فرزانه و عالم نامدار شیخ «محمّد بهاری» به میزبانی زائران اربعین شتافته و 8 موکب پذیرایی را در شهر و روستاهای بهار و کربلای معلی برپا می‌کنند.

مردم بهار با برپایی 8 موکب به استقبال زائران اربعین می‌روندبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از خبرگزاری تسنیم، خسرو طالبی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات بهار از راه‌اندازی 8 موکب در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد یکی در کربلای معلی خدمت‌رسانی می‌کند.
وی اظهار کرد: موکب آیت‌الله محمد بهاری، مهم‌ترین موکب شهر بهار است که امسال برای چهارمین سال متوالی با کمک‌های مردمی برپا شده و در کشور عراق خدمت‌رسانی می‌کند.
وی افزود: 7 موکب و ایستگاه صلواتی هم در شهرها و روستاهای سیر مسیر زائران برپا می‌شود که 2 مورد آن در مسیر رقت و 5 مورد در مسیر برگشت زائران فعالیت می‌کند.
طالبی بیان کرد: ایستگاه صلواتی آیت‌الله بهاری در ورودی شهر بهار، ایستگاه صلواتی امام حسن مجتبی(ع) اهالی شهر مهاجران در پلیس‌راه همدان-قزوین، ایستگاه صلواتی شهید حججی در ورودی لالجین، ایستگاه صلواتی امام رضا(ع) در ورودی روستای زاغه، ایستگاه صلواتی شهدای صالح‌آباد در ورودی این شهر، ایستگاه صلواتی شهید مدافع حرم «مجید صانعی موفق» در ورودی روستای آبرومند و ایستگاه صلواتی شهدای گمنام در ورودی روستای سیمین واقع شده است.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات بهار بیان کرد: از این بین ایستگاه صلواتی امام رضا(ع) روستای زاغه و ایستگاه صلواتی شهدای گمنام روستای سیمین در مسیر رفت زائران خدمت‌رسانی می‌کند.
طالبی اعلام کرد: تعدادی از مساجد و حسینیه‌های این شهرستان برای اسکان زائران آماده‌ شده و ظرفیت اسکان 10 هزار نفر وجود دارد و در هر وعده غذایی هم 4 تا 6 هزار نفر اطعام می‌شوند.
وی ادامه داد: مردم متدین شهرستان بهار هدایا و نذورات بسیاری را برای پذیرایی از زائران تقدیم کرده و سال گذشته هم 700 میلیون تومان کمک کردند.
رجبعلی مینایی مسئول موکب آیت‌الله بهاری مستقر در کربلای معلی نیز گفت: این موکب از 15 تا 29 مهر به زائران خدمت‌رسانی کرده و در هر وعده نهار و شام 2500 نفر را اطعام می‌کند.
وی ادامه داد: در کنار اسکان و اطعام زائران، برپایی نماز جماعت، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، عزاداری و مرثیه‌سرایی و پاسخگویی به پرسش‌های دینی هم انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha