نمایشگاه کتب تخصصی فارسی و لاتین در اردبیل گشایش یافت
کد خبر: 3847841
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰

نمایشگاه کتب تخصصی فارسی و لاتین در اردبیل گشایش یافت

گروه فرهنگی- نوزدهمین نمایشگاه کتب تخصصی فارسی و لاتین با عرضه 4 هزار و 400 عنوان کتاب در دانشگاه محقّق اردبیلی گشایش یافت.

نمایشگاه کتب تخصصی فارسی و لاتین در اردبیل گشایش یافتبه گزارش ایکنا از اردبیل، عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، عصر امروز، ۱۴ مهرماه در مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه کتب تخصصی فارسی و لاتین در دانشگاه محقّق اردبیلی، اظهار کرد: کتاب زیرساخت پژوهشی برای اساتید و پژوهشگران محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم که نیاز‌های دانشجویان و دانشگاهیان را در زمینه کتاب‌های مورد نیاز احصا و خریداری شود.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: با راه‌اندازی ساختمان جدید کتابخانه مرکزی دانشگاه، فضای فیزیکی بیشتری در اختیار خواهیم داشت که در آن زمان می‌توان کتاب‌های بیشتری خریداری کرده و در اختیار دانشگاهیان قرار داد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: در رشته‌های علوم انسانی بیشتر از رشته‌های فنی و مهندسی و علوم پایه نیازمند خرید کتاب‌های متنوع هستیم، زیرا در رشته‌های علوم پایه و فنی و مهندسی آزمایشگاه‌ها بیشتر مورد نیاز کار‌های پژوهشی هستند.
حبیب شهبازی شیران، رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: این نمایشگاه با هدف ایجاد زمینه دسترسی عموم دانشگاهیان به مجموعه کتاب‌های ناشران و شناساندن آثار معتبر علمی و تازه‌های تحقیق و پژوهش و با مشارکت انتشارات مختلف برپا شده است.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه ۴ هزار و ۴۰۰ عنوان کتاب که عمدتاً در سه سال اخیر منتشر شده‌اند، عرضه شده است و کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه، در موضوعات مختلف مانند فنی و مهندسی، علوم انسانی، علوم اسلامی، پزشکی، علوم پایه، علوم تربیتی و روان شناسی، کشاورزی و هنر و معماری ... هستند.
رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه محقق اردبیلی افزود: نوزدهمین دوره نمایشگاه بزرگ کتب تخصصی فارسی و لاتین به مدت ۱۰ روز از تاریخ ۱۴ تا ۲۳ مهر از ساعت ۹ تا ۱۸ پذیرای علاقه‌مندان به کتاب است.
شهبازی با اشاره به برنامه‌های آتی کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه محقق اردبیلی افزود: ایجاد دسترسی به نرم افزار هوشمند گرامری دسترسی و اشتراک آنلاین و نامحدود یک ساله به پایگاه اطّلاعاتی بین المللی و فراهم ساختن امکان دسترسی به مقالات خارجی بیش از ۳۵۰ پایگاه علمی به صورت آفلاین و آنلاین از جمله خدماتی است که به تازگی در کتابخانه مرکزی دانشگاه ایجاد شده است.

انتهای پیام
captcha