سمت و سوی شعر کشور رو به کمال است
کد خبر: 3847856
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
ساعد باقری:

سمت و سوی شعر کشور رو به کمال است

گروه فرهنگی ــ شاعر نامدار کشور جریان شعر در کشور را رو کمال دانست و گفت: شاعران جوان با آرامش بیشتر و جوگیری کمتر جریان آینده کشور را رقم خواهند زد.

سمت و سوی شعر کشور را رو به کمال می‌بینمبه گزارش ایکنا از زنجان، ساعد باقری، ۱۴ مهرماه در جشنواره ملی شعر جوان اظهار کرد: تجربه‌های دفتر شعر جوان برایم بسیار ارزشمند بود و آنچه در این دفتر آموختم در ۳۰ سال در هیچ دانشگاهی نمی‌توانستم یاد بگیرم.

وی بیان کرد: امروز امید ما به شاعران جوان ۲۵ تا ۳۰ ساله بیشتر از گذشته است؛ در دفتر شعر جوان در پایان دوره یک ساله کنگره برگزار می‌کنیم و جوانانی که در این کنگره حضور می‌یابند، شعرهایی که می‌خوانند نسبت به دیگران کمتر جوگیر و بیشتر نقد‌پذیر هستند‌.

این شاعر ایرانی ادامه داد: این امیدواری در رشد شاعران جوان در حالی ظهور کرده که همه انتظار دارند فضای مجازی جوانان را خلاف این جهت هدایت کرده باشد اما شاعران جوان دریافتند که شاعر خوب باید بیشتر به آثار و تجربیات دیگران آشنا باشد.

وی تصریح کرد: سمت و سوی شعر را رو به کمال می‌بینم. اگر جریان ادبی جدید مدعی ظهور و بروز باشد، چنانچه کاری افزون بر ضرورت نوآوری داشته باشد، باقی ‌می‌ماند در غیر این صورت محکوم به فنا است.

باقری افزود: جوانان امروز با آرامش بیشتر و جوگیری کمتری جریان شعری کشور را رقم خواهند زد. دانشگاه‌ها نگرانی و محدودیت ایجاد می‌کنند که زمینه ظهور استعدادها را می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کشور شعر و ادبیات هستیم و به این داشته خود می‌نازیم، تصریح کرد: هر وقت مسئولانه به بچه‌ها اعتماد کردیم مسئولانه پاسخ دادند.

انتهای پیام
captcha