فراخوان چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه کتارا» در قطر  
کد خبر: 3847937
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

فراخوان چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه کتارا» در قطر  

گروه بین‌الملل ــ مؤسسه فرهنگی «کتارا» در قطر، با صدور بیانیه‌ای از آغاز نام‌نویسی برای چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه کتارا» خبر داد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وبگاه روزنامه قطری «العرب»، این مؤسسه فرهنگی در بیانیه خود اعلام کرد که نام‌نویسی چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کتارا، از ابتدای اکتبر 2019 (9 مهرماه) آغاز شده و تا 31 ژانویه 2020 میلادی (11 بهمن) ادامه دارد.
 
طبق بیانیه فوق، این دوره از مسابقات با شعار «زینوا القرآن بأصواتکم» (قرآن را با صوت خود زینت بخشید) و با هدف کشف استعدادهای درخشان در قرائت قرآن کریم و معرفی قاریان ممتاز به سراسر جهان برگزار خواهد شد.
 
کمیته ارزیابی شرکت‌کنندگان در این مسابقات، پس از ارزیابی داوطلبان، از میان آنان 100 نفر را برای شرکت در مرحله مقدماتی که در دوحه برگزار می‌شود، انتخاب خواهند کرد.
 
این 100 نفر برگزیده در قالب 20 برنامه تلویزیونی رقابت خواهند کرد و بهترین شرکت‌کننده از هر برنامه انتخاب خواهد شد. در مرحله بعد نیز 20 شرکت‌کننده منتخب، طی 5 روز برای انتخاب 5 نفر برتر مسابقه خواهند داد و سرانجام در مرحله پایانی اسامی نفرات اول تا پنجم جایزه کتارا اعلام خواهد شد.
 
کمیته داوری این مسابقات متشکل از 6 داور از جمله قاریانی است که دارای اجازه‌نامه قرائات و متخصص صوت هستند و از لحاظ صوت دلنشین و اصول قرائت، متخصص محسوب می‌شوند. وظیفه این کمیته ارزیابی سبک قرائت 100 شرکت‌کننده و انتخاب موضوعات و آیاتی است که باید تلاوت شود.
 
شروط شرکت در مسابقات قرائت قرآن جایزه کتارا، عبارتند از: تکمیل فرم ثبت‌نام که از سوی کمیته داوری مسابقات تهیه شده است و ارسال دو قطعه فیلم ویدئویی از قرائت آیات 34 تا 38 سوره مبارکه نور و آیات 5 تا 14 سوره مبارکه قصص، که زمان هر قطعه بیشتر از 6 دقیقه نباشد. داوطلبان می‌توانند فیلم‌های خود را تا 11 بهمن‌ماه به سایت اینترنتی جایزه کتارا به آدرس  www.kataraquran.com ارسال کنند.

این مسابقه منحصر به آقایان است و سن شرکت‌کنندگان نباید کمتر از ۱۸ سال باشد. تسلط بر احکام تجوید و مخارج حروف، صوت دلنشین و اینکه داوطلب از امامان جماعت مساجد، خطبا و یا مدرسان علوم دینی نباشد نیز از شروط شرکت در این مسابقات است.
 
همچنین، داوطلبان شرکت‌کننده در این رقابت‌ها نباید در سال‌های 2018 و 2019 در مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف جهان رتبه‌ای کسب کرده یا تلاوت‌های ضبط‌ شده در رادیو و تلویزیون، رسانه‌ها یا بازار داشته باشند.
 
براساس اعلام مؤسسه فرهنگی کتارا، جوایزی بالغ بر یک میلیون و پانصد هزار ریال قطر به برگزیدگان این مسابقه اهدا می‌شود؛ به این ترتیب که به نفر نخست این مسابقات ۵۰۰ هزار ریال قطر، نفر دوم ۴۰۰ هزار ریال، نفر سوم ۳۰۰ هزار ريال، نفر چهارم ۲۰۰ هزار ريال، و نفر پنجم ۱۰۰ هزار ريال قطر اهدا خواهد شد.
 
انتهای پیام
captcha