مشارکت 67 کشور در ششمین مسابقات بین‌المللی قرآن قطر
کد خبر: 4108737
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۵

مشارکت 67 کشور در ششمین مسابقات بین‌المللی قرآن قطر

بنیاد دهکده فرهنگی «کتارا» در قطر از مشارکت نمایندگان 67 کشور عربی و غیر عربی در ششمین دوره مسابقات تلاوت قرآن «جایزه کتارا» در این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الدوحه، بنیاد کل دهکده فرهنگی کتارا اعلام کرد: ششمین دوره این رقابت با شعار «قرآن را با صوت خود زینت دهید» با ارسال ویدئو و به صورت مجازی برگزار شد.

ابراهیم السلیطی، مدیرکل بنیاد کتارا در این باره گفت: مجموع شرکت‌کنندگان کشورهای عربی 588 نفر از 19 کشور عربی و 685 نفر از 48 کشور غیر عربی است و مصر، سودان و سومالی با 280 شرکت‌کننده در صدر قرار دارند.

وی افزود: کشورهای مغرب عربی(پنج کشور واقع در شمال و شمال غربی آفریقا) با 216 شرکت‌کننده، کشورهای بلاد شام و عراق با 59 نفر و کشورهای حوزه خلیج فارس با 33 نماینده از نظر میزان مشارکت در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

السلیطی تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی این دوره، افزایش تعداد شرکت‌کنندگان کشورهای غیر عربی(48 کشور) است که نشان می‌دهد که مسابقه به شهرت جهانی رسیده است.

«خالد عبدالرحیم السید» ناظرکل جایزه قرآنی کتارا نیز گفت: رقابت‌های این مسابقه در ماه رمضان با همکاری تلویزیون قطر در 26 برنامه تلویزیونی پخش می‌شود و کمیته داوری نهایی مسابقات نیز 6 عضو دارد که سه نفر از آنان دارای مجوز قرائات، احکام و قواعد تجوید و سه نفر متخصص در زمینه مقامات و حسن صوت هستند.

جایزه این مسابقات نیز 900 هزار ریال قطری است که به نفر اول 500 هزار ریال، نفر دوم 300 هزار ریال و نفر سوم 100 هزار ریال اهدا خواهد شد.

گفتنی است؛ این مسابقات از اول سپتامبر تا ۳۰ نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذرماه سال جاری) برگزار شد و ویژه آقایان 18 سال به بالا بود.

انتهای پیام
captcha