محتوای برخی فیلم های سینمایی، سبک زندگی اسلامی را تهدید می کند
کد خبر: 3848086
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴

محتوای برخی فیلم های سینمایی، سبک زندگی اسلامی را تهدید می کند

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب تصریح کرد: متاسفانه رویکرد و محتوای برخی فیلم های سینمایی به نحوی، سبک زندگی اسلامی را مورد تهدید قرار می دهد.

به گزارش ایکنا؛ حجت الاسلام و المسلمین سعید ارجمندفر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  با بیان این که در روزگار کنونی، توجه به مقوله سبک زندگی از اهمیت بیش از پیشی برخوردار شده است، اظهار داشت: البته در دوره ای که بشریت به نحوی اسیر تکنولوژی و سبک زندگی برآمده از آن شده، توجه به این مقوله ها می بایست رویکردی عمیق تر و کاربردی تر داشته باشد تا به این وسیله از دچار شدن به آفت های زندگی مدرن و تکنولوژی زده مصون بماند.

وی با بیان این که از منظر اندیشمندان غربی و آمریکایی، یکی از نشانه های بارز قدرت نرم غرب ناظر به سبک زندگی و ترویج آن در رسانه هاست، گفت: کمتر پیش می آید که در یک سریال یا فیلم مهم غربی و به خصوص آمریکایی، به نوعی به سبک زندگی توجه نشده باشد و این مساله البته حاکی از اهمیت این موضوع و به خصوص ضرورت استفاده از ابزار هنر و رسانه در راستای تبیین این مسأله است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه همچنین افزود: این در حالی است که متاسفانه از حیث رسانه ای ما گاهی عکس این قضیه عمل می کنیم، یعنی در بحث تولید فیلم و یا حتی سریال، چندان به ضرورت تبیین و ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی توجه نمی کنیم و از آن سو، حتی گاهی خواسته یا ناخواسته مروج سبک زندگی غربی و آمریکایی می شویم.

وی در ادامه ابراز داشت: در بعضی از فیلم های سینمایی و گاه سریال های تلویزیونی، با ترویج مسایلی چون تجمل گرایی، اباحه گرایی در روابط میان زن و مرد نامحرم، خشونت، عادی سازی سیگار کشیدن، مصرف گرایی و غیره، عملاً سبک زندگی اسلامی مورد تهدید قرار می گیرد و این در حالی است که سینما و تلویزیون در کشور ما می بایست مدافع و مروج سبک زندگی ایرانی و اسلامی باشد.

حجت الاسلام ارجمندفر همچنین با بیان این که در حال حاضر ما برای تولید محتواهای رسانه ای نیازمند پژوهش های عمیق و کاربردی در رابطه با سبک زندگی است، گفت: در این رابطه به طور ویژه لازم است که از ظرفیت عظیم نخبگانی در حوزه و دانشگاه به درستی استفاده کنیم و محصول اتاق های فکر این دو نهاد به سینماگران و سریال سازان و دیگر تولیدگران رسانه ای ارایه شود.

انتهای پیام
captcha