کنترل آسیب‌های فضای مجازی نیاز به ارتقای سواد رسانه‌ای دارد
کد خبر: 3848332
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

کنترل آسیب‌های فضای مجازی نیاز به ارتقای سواد رسانه‌ای دارد

گروه فرهنگی- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: با توجه به افزایش روزافزون شبکه‌های اجتماعی و فراگیر شدن استفاده از این شبکه‌ها برای کنترل آسیب‌های فضای مجازی نیاز به ارتقای سواد رسانه‌ای داریم.

کنترل آسیب‌های فضای مجازی نیاز به ارتقای سواد رسانه‌ای داردبه گزارش ایکنا از اردبیل، قریب منوچهری، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، صبح امروز، ۱۶ مهرماه در همایش سواد رسانه‌ای استان اردبیل در خلخال، اظهار کرد: در تلاش برای نهادینه شدن فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی به عنوان یک فرصت رسانه‌ای با برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های آموزشی هستیم.
وی افزود: با توجه به افزایش روزافزون شبکه‌های اجتماعی و فراگیر شدن استفاده از این شبکه‌ها در بین آحاد مختلف جامعه و نفوذ رسانه‌های مجازی در زندگی شخصی و اجتماعی افراد نیاز به افزایش سواد رسانه‌ای به عنوان راهکاری برای واکسینه کردن اعضای جامعه در مقابل آسیب‌های این پدیده جدید و در دسترس مردم به شدت احساس می‌شود.
منوچهری با بیان اینکه در صورت بی‌توجهی به این مقوله مهم اجتماعی می‌تواند عواقب ناگواری را در آینده برای کابران فضای مجازی به‌دنبال داشته باشد، گفت: این همایش در کنار سایر اقدامات فرهنگی در دست اقدام یکی از راهکار‌های پیشگیری از آسیب اجتماعی رسانه و فضای است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: جعل هویت در شبکه‌های اجتماعی و به دنبال آن جلب اعتماد کاربران و احساس گمنامی در فضای مجازی از زمینه‌های اصلی ارتکاب جرم در این فضا و زمینه‌ساز ایجاد آسیب‌های اجتماعی بی‌شمار برای کاربران این فضا است.
وی با بیان اینکه برگزاری چنین همایش‌هایی برای آگاهی آحاد مختلف جامعه از خطر و تهدید فضای مجازی در کنار معرفی این فضا به عنوان فرصتی برای رشد مسائل رسانه‌ای ضروری به نظر می‌رسد، از برگزاری این همایش در مراکز سایر شهرستان‌های استان اردبیل خبر داد.
منوچهری کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی را از مهمترین اهداف همایش برشمرد و تصریح کرد: چگونگی استفاده درست از فضای مجازی و نیز راهکار‌های درک، تفهیم، تفسیر، ارتباط با مخاطب و نحوه تبادل نظر برای مصون ماندن از آسیب‌های این پدیده جدید اجتماعی از موضوعات این همایش است.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha