راه‌اندازی مرکز مطالعات مقابله با افراط‌گرایی در موریتانی
کد خبر: 3848626
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

راه‌اندازی مرکز مطالعات مقابله با افراط‌گرایی در موریتانی

گروه بین‌الملل ــ مرکز مطالعات جلوه‌های افراط‌گرایی خشونت‌آمیز و راه‌های مقابله با آن در دانشگاه اسلامی «العیون» موریتانی افتتاح شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری البوابه نیوز، آیین افتتاحیه این مرکز با حضور «الداه ولد سیدی عمر طالب»، وزیر امور اسلامی موریتانی، برگزار شد.

وی ضمن سخنانی در این مراسم گفت: دین اسلام به دنبال تحکیم امنیت، ثبات، وحدت، يكپارچگی و همچنین همزیستی مسالمت‌آمیز در بین تمام بخش‌ها و گروه‌های جامعه است.

وی با هشدار درباره خطرات و پیامدهای افراط‌گرایی خشونت‌آمیز، گفت: این مرکز جدید جلوه‌ها و مظاهر افراط‌گرایی خشونت‌آمیز را شناسایی و راه‌های  ریشه‌کن کردن آن را ارائه خواهد داد.

وزیر امور اسلامی موریتانی اعلام کرد: این مرکز از طریق نمایشنامه‌ها و سخنرانی‌هایی که برگزار می‌کند، خطر انحراف و غلو را که منجر به افراط‌گرایی می‌شود یادآوری می‌کند و راه‌های مقابله با این پدیده و سازوکارهای ریشه‌ کردن آن‌ را مطرح خواهد کرد.

محمدو ولد لمرابط ولد أجيد، رئیس دانشگاه اسلامی شهر «العیون»، نیز در این مراسم گفت: این دانشگاه استراتژی واضحی برای دستیابی به اهداف خود اتخاذ کرده و از جمله این اهداف ایجاد سیستم آکادمیک آموزشی و تحقق صلاحیت‌های علمی و حرفه‌ای برای دانشجویان است.

وی گفت: برای دانشگاه العیون مهم است که دانشجویان پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی به شغلی دست پیدا کنند و علاوه بر توسعه تحقیقات علمی، با گسترش سریع روزافزون علم و دانش همگام باشند و تعامل خوبی با محیط ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha