فراخوان کنفدراسیون شمال سوریه برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه
کد خبر: 3848669
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

فراخوان کنفدراسیون شمال سوریه برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه

گروه بین‌الملل ــ کنفدراسیون شمال سوریه با صدور بیانیه‌ای بسیج همگانی مردم شمال و شرق این کشور برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه را خواستار شد.

فراخوان کنفدراسیون شمال سوریه برای مقابله با تجاوزگری ترکیه

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، فدراسیون دموکراتیک شمال سوریه، در منطقه «عین عیسی» این کشور، امروز، 17 مهرماه، با صدور بیانیه‌ای از احتمال عملیات نظامی ترکیه در ساعات آینده خبر داد و اعلام بسیج همگانی کرد.

در این بیانیه آمده است: «با بالاگرفتن تهدیدات، احتمال حمله ترکیه به مناطق مرزی شمال و شرق سوریه با همراهی جمعی از مزدوران سوری که خود را ارتش ملی سوریه می‌نامند، شدت یافته است».

کنفدراسیون شمال سوریه در این بیانیه تأکید کرد: «در همین راستا به‌عنوان یک نظام فدرال خودمختار در شمال و شرق سوریه به مدت 3 روز اعلام آمادگی بسیج همگانی می‌کنیم و از همه ادارات، نهادها و قشرهای مختلف مردم می‌خواهیم که با تمام توان خود را به سمت مناطق مرزی در مجاورت ترکیه گسیل کنند و به انجام وظیفه اخلاقی خود و مقاومت در این لحظات تاریخی مبادرت ورزند».

در این بیانیه همچنین، مسئولیت اخلاقی و وجدانی هر فاجعه انسانی که به مردم در شمال و شرق سوریه وارد شد، متوجه سازمان ملل، آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و تمامی کشورها و نهادهایی که در امور سوریه تأثیرگذار و تصمیم‌گیر هستند، دانسته شده است.

ارتش ترکیه در تازه‌ترین تحرکات در مناطق مرزی، تعدادی از یگان‌های توپخانه و تانک‌های تیپ ۲۰ زرهی را به شهر مرزی «اقجه قلعه» در مقابل شهر «تل ابیض» در شمال استان الرقه انتقال داده است و در نظر دارد مواضع نیروهای سوریه دموکراتیک را هدف قرار دهد.

از سوی دیگر، آمریکایی‌ها نیز پایگاه‌های خود را در نزدیکی شهرهای «تل ابیض» در شمال استان الرقه و شهر «رأس العین» در شمال غرب استان حسکه تخلیه کرده‌اند و در حال عقب کشیدن نیروهای خود از مناطق مرزی هستند.

این در حالی است که آمریکا پیش از این اعلام کرده است که از نیروهای سوریه دموکراتیک که اکثریت آن‌ها را کردها تشکیل می‌دهند، در حمله احتمالی ترکیه حمایت نخواهد کرد.

انتهای پیام
captcha