طرح درمانی «حیاط پویا» در مدارس کردستان اجرا می‌شود
کد خبر: 3848696
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰

طرح درمانی «حیاط پویا» در مدارس کردستان اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان از اجرای طرح درمانی «حیاط پویا» و مناسب‌سازی فضای آموزشی مدارس با نیازهای ویژه استان خبرداد.

خلیل رنجبر، رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به تأکید سند تحول بنیادین بر تربیت انسان‌های ماهر و با نشاط، اظهار کرد: نهادینه شدن سبک زندگی فعال، ایجاد ظرفیت‌های جدید برای فعالیت‌های حرکتی، افزایش سرزندگی و شورونشاط در محیط‌های مدارس با نیازهای ویژه از برنامه‌های مهم در دست اقدام آموزش‌وپرورش استان است.

وی افزود: به‌منظور ایجاد تحرک، شاداب‌سازی و توسعه پویایی در حیاط مدارس با نیازهای ویژه استان این طرح در مدارس دوره ابتدایی، متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای دوره دوم 40 مدرسه مستقل و ضمیمه با نیاز ویژه استان برای حدود 800 دانش‌آموز با نیاز ویژه اجرا می‌شود.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان با اشاره به رویکرد نشاط‌آور اجرای طرح حیاط پویا در کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های بدنی، ارتقا و بهبود یادگیری در گروه‌های مختلف دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، بیان کرد: شاداب‌سازی و ایجاد تحرک در حیاط مدارس در ارتقای سلامت و شادابی دانش‌آموزان تأثیر بسزایی دارد.

وی بیان کرد: در این طرح اشکال مختلف، دوایر و خطوط موازی که هرکدام معرف یک بازی است در کف و دیوارهای حیاط مدرسه ترسیم می‌شود و کمک می‌کند تا دانش‌آموزان قبل از شروع درس و در زنگ‌های تفریح جنب‌وجوش و نشاط روحی و روانی داشته باشند و فعالیت‌های حرکتی خود را افزایش دهند.

رنجبر افزود: پرش ارتفاع، لی‌لی بازی،6 ظلمی، پرش تور، جهت‌یابی، مارپله، منچ و نردبان آمادگی جسمانی از بازی‌های رایج در حیاط پویای مدارس با نیازهای ویژه استان می‌باشند.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان یادآور شد: این طرح با تأثیرگذاری بر روی تربیت و رفتار اجتماعی دانش‌آموزان زمینه مناسب جهت ساماندهی فعالیت‌های دانش‌آموزان در زنگ‌های تفریح و اوقات فراغت را فراهم می‌آورد تا دانش‌آموزان ضمن انجام فعالیت‌های ساده و در حداقل زمان ممکن و فضای موجود از فواید و اثرات ورزش و بازی‌های بومی و محلی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha