اجتماع اربعین از ملزومات تشکیل تمدن نوین اسلامی است
کد خبر: 3848718
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

اجتماع اربعین از ملزومات تشکیل تمدن نوین اسلامی است

گروه اجتماعی ــ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل گفت: اجتماع عظیم اربعین حسینی محل بروز و ظهور زیباترین خصائص انسانی و یکی از ملزومات تشکیل تمدن نوین اسلامی است.

اجتماع اربعین وحدت امت اسلامی را تقویت کرده استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام احمد زمانی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل، صبح امروز، ۱۷ مهرماه در مراسم جاماندگان اربعین حسینی در دانشگاه فرهنگیان اردبیل، اظهار کرد: اجتماع عظیم اربعین حسینی محل بروز و ظهور زیباترین خصائص انسانی و یکی از ملزومات تشکیل تمدن نوین اسلامی است.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی، بزرگترین راهپیمایی برگزار شده در طول تاریخ است که از تمام نقاط جهان در آن حضور می‌یابند، گفت: مراسم اربعین حسینی از چنان جایگاه مهمی برخوردار است که مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان زمینه‌ساز  تمدن نوین اسلامی یاد کرده‌اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل افزود: پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی تبدیل به حرکتی تاریخ‌ساز و فرهنگ‌ساز و تمدن‌ساز شده و امروز دشمنان اسلام از این حرکت عظیم ناراحتند.

زمانی با بیان اینکه اجتماع عظیم اربعین موجب تقویت وحدت و انسجام مسلمانان جهان شده است، بیان کرد: ایجاد همبستگی عمیق با ملت‌های مسلمان جهان در پیاده‌روی اربعین باعث خنثی شدن توطئه‌های دشمنانی که خواستار جدایی و خصومت بین ملت‌های مسلمان هستند شده است.

وی بیان کرد: نهضت امام حسین(ع) همیشگی و ابدی بوده و برای همیشه در تاریخ جاودان خواهد ماند و وظیفه و رسالت ما این است که با حرکت در مسیر اهداف امام حسین(ع) زمینه را برای تداوم راه این امام بزرگوار فراهم آوریم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل گفت: حضور میلیون‌ها زائر در راهپیمایی بزرگ اربعین نمادی از جاودانگی نهضت حسینی است.

انتهای پیام
captcha