بهره‌مندی ۲۰ هزار سالمند زنجانی از خدمات کمیته امداد
کد خبر: 3848732
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

بهره‌مندی ۲۰ هزار سالمند زنجانی از خدمات کمیته امداد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه ۲۰ هزار سالمند زنجانی از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند، گفت: ۵۵ درصد خانواده‌های زیر پوشش این نهاد سالمندان هستند.

20 هزار سالمند زنجانی از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوندهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: کمک به ایتام و نیازمندان، زنان سرپرست‌‌ خانواده، سالمندان، بیماران و هر خدمتی که توسط کمیته امداد ارائه می‌شود ریشه دینی داشته و تفسیر آیه‌های قرآن و احادیث ائمه اطهار (ع) است.
وی با اعلام اینکه 13 هزار و 949 خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان را سالمندان تشکیل می‌دهند، گفت: قریب به 20 هزار نفر از سالمندان ساکن در استان زنجان تحت حمایت کمیته امداد هستند که از خدمات کمک‌هزینه معیشت، خدمات بهداشتی و درمانی، تأمین جهیزیه فرزندان، اردوهای زیارتی، هزینه‌های نگهداری، تأمین مسکن و ارائه خدمات عمرانی، آموزش‌های فکری و فرهنگی و مشاوره‌ای بهره‌ می‌برند.
صفری با بیان اینکه رسالت اصلی کمیته امداد کمک به رفع فقر از خانواده‌های نیازمند با ارائه خدمات متنوع بر اساس نیاز گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد است، افزود: در کنار ارائه خدمات متنوع به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، حفظ و ارتقای عزت‌نفس و کرامت انسانی جامعه هدف استفاده از تجربیات سالمندان توزیع سبد غذایی، عیادت از سالمندان بیمار و دلجویی از آنان از دیگر برنامه‌های کمیته امداد استان زنجان است.
این مسئول یادآور شد: بازدید از خانواده‌ها در قالب طرح مفتاح الجنه، طرح‌های غربالگری، بینایی‌سنجی، تهیه عینک و سمعک برای سالمندان، اعزام سالمندان به اردوهای زیارتی، توزیع سبد غذایی، برگزاری مراسم تجلیل از سالمندان، خاطره‌گویی و توانمندسازی سالمندان در انجام امورات شخصی از طریق ارائه آموزش‌های لازم توسط کارشناسان از برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به بهره‌مندی 13 هزار و 949 خانوار سالمند با جمعیت قریب 20 هزار نفر از خدمات مستمر این نهاد اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود 55 درصد از خانواده‌های بهره‌مند از خدمات مستمر کمیته امداد استان زنجان را سالمندان تشکیل می‌دهند.
مدیرکل کمیته امداد استان بابیان اینکه فقر و سالمندی دو شاخص مهم در سالمندان تحت حمایت کمیته امداد است، افزود: خدمات متنوع کمیته امداد در بخش‌های معیشتی، درمانی، مسکن، کمک‌هزینه ازدواج فرزندان، هزینه نگهداری در منزل، اردوهای زیارتی و خدمات فرهنگی در کنار رفع نیازهای این گروه از جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان با هدف ایجاد نشاط در سالمندان تحت حمایت این نهاد به آن‌ها ارائه می‌شود.
صفری پیشنهاد تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در حوزه سالمندی را نیز ارائه کرد و گفت: در این هیئت اهمیت و ضرورت دوران سالمندی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و چاره‌جویی اساسی برای مشکلات سالمندان اتخاذ و برنامه‌های مختلف برای بهبود زندگی سالمندی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در سالمندان اجرا می‌شود.
انتهای پیام
captcha