تشدید درگیری در شمال شرق سوریه / احتمال تحریم ترکیه از سوی اروپا
کد خبر: 3849036
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
آخرین اخبار از حمله ترکیه به سوریه؛

تشدید درگیری در شمال شرق سوریه / احتمال تحریم ترکیه از سوی اروپا

گروه بین‌الملل ـ ارتش ترکیه امروز، 19 مهرماه و برای سومین روز متوالی، شهرهای «رأس العین» و «تل أبیض» در شمال شرق سوریه را هدف حملات خود قرار داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، درگیری‌های خشونت‌آمیز میان نیروهای ترکیه و مخالفین مسلح دمشق با نیروهای سوریه دموکراتیک موسوم به «قسد» امروز، 19 مهرماه، برای سومین روز متوالی در شمال شرق سوریه ادامه دارد.

براساس اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نیروی ترکیه و گروه‌های همپیمان آن تاکنون توانسته‌اند پس از درگیری شدید با کردهای مسلح موسوم به «قسد»، 11 روستا را به سیطره خود درآوردند.

در همین حال، حمله زمینی نظامیان ترکیه به شهر «قامشلی» منجر به زخمی‌شدن شمار زیادی از نظامیان و غیرنظامیان شده که در مقابل نیروهای قسد نیز برخی روستا‌های ترکیه واقع در نوار مرزی را هدف قرار دادند.
 
احتمال تحریم ترکیه از سوی اروپا

در همین راستا، وزیر امور اروپایی فرانسه اعلام کرد که تحریم‌های اروپا علیه ترکیه در نشست هفته آینده این اتحادیه مطرح خواهد شد.

سازمان ملل متحد نیز امروز اعلام کرد که به دلیل عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، بیش از ۷۰ هزار نفر از منطقه «تل ابیض» در شمال سوریه آواره شده‌اند.
 
سازمان پزشکان بدون مرز نیز اعلام کرد که بیمارستان شهرستان مرزی تل ابیض در شمال شرق سوریه پس از فرار کارکنان آن به دلیل بمباران این منطقه، بسته شده است.
 
ناکامی شورای امنیت
 
این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد دیروز، 18 مهرماه، در تصویب بیانیه‌ای در مخالفت با عملیات ترکیه در سوریه ناکام ماند. 
 
این نشست به درخواست پنج عضو اروپایی شورای امنیت و پشت درهای بسته تشکیل شد که روسیه و آمریکا با «محکوم کردن» عملیات ترکیه مخالفت کردند.
 
اعضای اروپایی شورای امنیت پس از نشست غیرعلنی این شورا درباره تحولات سوریه، در بیانیه‌ای مشترک خواستار توقف حمله ترکیه به شمال شرق سوریه شدند.
تشدید درگیری در شمال شرق سوریه / احتمال تحریم ترکیه از سوی اروپا
 
کشته‌شدن نخستین نظامی ترکیه
 
وزارت دفاع ترکیه به طور رسمی از کشته شدن اولین نظامی خود در عملیات این کشور در داخل خاک سوریه خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه ، صبح امروز در بیانیه ای اعلام کرد در درگیری میان گروه های کرد و نظامیان ترکیه در منطقه شرق فرات در شمال سوریه، یک نظامی ترکیه کشته و سه نظامی دیگر مجروح شدند.

ارتش ترکیه از عصر روز چهارشنبه، 17 مهرماه، به بهانه «مقابله با تروریسم» و «پاکسازی مرز سوریه و ترکیه» از حضور شبه نظامیان کردی که آنکارا آن‌ها را تروریست می‌داند، به شمال سوریه حمله کرد. این عملیات به دستور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و با نام «چشمه صلح» علیه کردهای مسلح در شمال شرق سوریه آغاز شد.

آغاز عملیات نظامی ترکیه یک روز بعد از آن صورت گرفت که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پس از تماس تلفنی با اردوغان، از تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از شمال سوریه خبر داد. کردها این اقدام آمریکا را «خنجر از پشت» توصیف کرده‌اند.

اقدام ترکیه در حمله نظامی به شمال سوریه به رغم مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی صورت گرفته است.
انتهای پیام
captcha