عدم حضور دانشجویان کشمیری در کلاس‌های درس
کد خبر: 3849051
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷

عدم حضور دانشجویان کشمیری در کلاس‌های درس

گروه بین‌الملل ـ تلاش دولت محلی «جامو و کشمیر» برای باز گشایی دانشگاه‌ها با شکست مواجه شد، چرا که دانشجویان کشمیری از حضور در کلاس‌های درس خودداری کردند.

به گزارش ایکنا از هند؛ تلاش دولت جامو و کشمیر برای باز گشایی دانشگاه‌ها در روز چهارشنبه، 17 مهرماه، در کشمیر با شکست مواجه شد، زیرا دانشجویان برای حضور در کلاس‌ها حاضر نشدند.
 
بشیر خان، کمیسر تقسیم‌بندی کشمیر هفته گذشته اعلام کرد که مدارس در 11 مهرماه و دانشگاه‌ها ودانشکده‌ها در 17 مهرماه بازگشایی خواهند شد.

مأموران گفتند که کارمندان به محل کارخود حاضر شدند، اما دانش‌آموزان و دانشجویان غایب بودند. علی‌رغم تلاش دولت، دانش‌آموزان در مدارس حاضر نمی‌شوند.

با ممنوعیت‌های موجود در بیشتر مناطق کشمیرو قطع وسایل ارتباطات جمعی بنا به دلایل امنیتی، خانواده‌ها حاضر به فرستادن فرزندان خود به مدرسه یا دانشگاه نیستند.

خدمات تلفن ثابت در بیشتر مناطق کشمیربرقرار شده است، اما خدمات تلفن همراه و اینترنت در اکثر نقاط کشمیر از 14 مردادماه قطع شده است.
 
در همین راستا، حزب کنگره انتخابات شورای توسعه بخشداری در جامو و کشمیر را تحریم و اعلام کرد: انتخابات شورای توسعه بخشداری در جامو و کشمیر که 24 اکتبر برگزار می‌شود را تحریم خواهیم کرد. 

حزب کنگره با متهم کردن دولت مرکزی،  گفت: وقتی رهبران سیاسی مخالف در بازداشت هستند چه کسی برای انتخابات مبارزه می‌کند؟ 

در حال حاضر، رهبران حزب کنفرانس ملی، حزب دموکراتیک مردم و رهبران جدایی‌طلب در هند در بازداشت و حصر خانگی زندانی هستند و فاروق عبدالله، سروزیر سابق جامو و کشمیر، تحت قانون ایمنی عمومی در بازداشت است.
 
واکنش هند به طرح موضوع کشمیر در دیدار مسئولان چین و پاکستان
 
از سوی دیگر، راویش کومار، سخنگوی وزارت امور خارجه هند تأکید کرد که جامو و کشمیر جزء لاینفک هند است و هیچ کشوری دیگری نمی‌تواند درباره آن اظهارنظر کند.
 
در پی دیدار غیررسمی بین رئیس‌جمهور چین و نخست‌وزیر پاکستان، سخنگوی وزیر امورخارجه هند در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در مورد کشمیر گفت: ما گزارش‌هایی از این دیدار دریافت کرده‌ایم که در آن از مذاکرات درباره کشمیر نیز صحبت شده است.

وی افزود: موضع هند به همان اندازه واضح است و جامو و کشمیر بخشی جدایی‌ناپذیر هند است. چین به خوبی از موضع ما آگاه است و هیچ کشوری حق اظهارنظر درباره امور داخلی هند را ندارد.
 
گفتنی است، اوضاع ایالت «جامو و کشمیر» واقع در شمال غربی هند پس از لغو ماده 370 در 14 مردادماه سال جاری که وضعیت ویژه‌ای به این منطقه می‌داد، نا آرام است و بیش از دو ماه است که ساکنان این ایالت با محدودیت‌هایی از سوی دولت مرکزی مواجه هستند.
انتهای پیام
captcha