3 مرکز درمانی در کاظمین به زوار اربعین خدمات ارائه می‌دهند
کد خبر: 3849058
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹

3 مرکز درمانی در کاظمین به زوار اربعین خدمات ارائه می‌دهند

گروه سلامت ــ نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از ارائه خدمت سه درمانگاه این مرکز در کاظمین عراق به زوار اربعین خبر داد.

سه مرکز درمانی در کاظمین به زوار اربعین خدمت می‌دهندبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، عبدالحمید عباسی، نماینده این مرکز در کاظمین اظهار کرد: سه مرکز درمانی در کاظمین خدمت‌رسانی می‌کنند، این درمانگاه‌ها به جنت الفردوس که درمانگاه مرکزی است واقع در خیابان باب المراد، یک درمانگاه در شارع امام علی (ع)، که جمعیت بالای ۱۵ هزار نفر را پوشش می‌دهد و یک درمانگاه در شارع صاحب الزمان که جمعیت بالای ۳۰ هزار نفر را پوشش می‌دهد، تقسیم بندی می‌شود.

عباسی گفت: در درمانگاه مرکزی جراح عمومی، متخصص بیهوشی و متخصص عفونی حضور دارند و به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در درمانگاه‌ها تمامی خدمات درمانی به زائران ارائه می‌شود، بیان کرد: بیمارانی که در اثر تصادف دچار تروما می‌شوند، جهت اعزام به ایران و پیگیری درمان آن‌ها در بیمارستان‌های عراق و بیمارستان‌های تابع عراق از سید محمد، سامرا، بغداد و کاظمین تحت کنترلِ درمان جمعیت هلال احمر هستند.

عباسی تصریح کرد: تاکنون مشکل خاصی برای زائران به وجود نداشته، فقط یک مورد تصادف با وَن در زعفرانیه بغداد رخ داد و هشت مصدوم داشت که جهت رفاه حال زائرین، مصدومان به ایران اعزام شدند.

عباسی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون مورد فوتی گزارش نشده است، یادآور شد: درمانگاه‌های کاظمین از ۱۵ مهرماه راه‌اندازی شده و تا ۲۸ مهر ماه پایان ماموریت است، ضمن اینکه درمانگاه مرکزی (جنت الفردوس) تا یک ماه دایر است.

وی با اشاره به اینکه تمامی درمانگاه‌ها به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند، گفت: درمانگاه جنت الفردوس روزانه بالای ۶۰۰ نفر، درمانگاه امام علی(ع) بالای ۷۰۰ نفر و درمانگاه صاحب الزمان(عج) بیش از ۸۰۰ نفر را تحت پوشش درمانی قرار می‌دهند که به مروز زمان هر چه به اربعین نزدیک می‌شویم تا مرز دو هزار نفر در ۲۴ ساعت هم می‌رسد.

عباسی به زائران توصیه کرد: زوار دارو‌های تخصصیِ خود را همراه داشته باشند تا دچار مشکل نشوند، حتما از آب بهداشتی برای مصرف استفاده کنند و مرتب دست‌های خود را شستشو داده تا دچار بیماری نشوند.

انتهای پیام
captcha