آغاز ثبت‌نام حج تمتع 2020 در هند
کد خبر: 3849062
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

آغاز ثبت‌نام حج تمتع 2020 در هند

گروه بین‌الملل ـ پرکردن فرم‌ھای ثبت‌نام حج تمتع سال 2020 میلادی به صورت آنلاین آغاز شد.

به گزارش ایکنا از هند؛ پرکردن فرم‌ھای ثبت‌نام حج سال 2020 میلادی به صورت آنلاین از امروز، 19 مهرماه، آغاز شد، اما در ایالت جامو و کشمیر به دلیل عدم دسترسی به اینترنت، ساکنان این منطقه نمی‌توانند فرم‌ھا را پر کنند. 

کمیته مرکزی حج هند امسال تصمیم گرفته است تا فرم نام‌نویسی حج را به صورت آنلاین پرکنند و در همین راستا، روند ارسال درخواست‌های حج از طریق آنلاین از امروز در سراسر کشور آغاز شد، اما زائران جامو و کشمیر، به‌خاطر مسدود بودن اینترنت نمی‌توانند این فرم ھا را پر کنند.
 
اما درباره این که در ایالت جامو و کشمیر، سیستم ارتباطی چه زمانی وصل شود؟ چیزی نمی‌توان گفت. هنگامی که چند زائر نیز وقتی به مرکز حج مراجعه کردند، هیچ تدابیری برای تشکیل پرونده‌ها وجود نداشت.

مقامات کمیته حج ایالتی ھم می‌گویند که به دلیل قطع اینترنت در جامو و کشمیر، پیشنهاد دریافت فرم حج به صورت آفلاین به کمیته مرکزی حج هند ارسال شده که منتظر جواب مرکز ھستیم.
 
مسئولان می‌گویند که حتما راہ‌حلی برای تسهیل زائران در نظر گرفته خواھد شود، با این حال دولت ایالتی برای دانشجویان یا بازرگانان در دفاتر معاون کمیسر تسهیلات اینترنتی ارائه می‌دهد.
انتهای پیام
captcha