شفاف‌سازی؛ تنها راه نجات اقتصاد کشور
کد خبر: 3849070
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

شفاف‌سازی؛ تنها راه نجات اقتصاد کشور

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت خرم‌آباد شفاف‌سازی را تنها راه نجات اقتصاد کشور دانست و گفت: انتخاب افراد شایسته برای مسئولیت‌های مختلف و نیز شفاف‌سازی دولت در تصمیم‌گیری‌ها به حل مشکلات کشور کمک شایانی می‌کند.

شفاف‌سازی؛ تنها راه نجات اقتصاد کشوربه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم متقی‌نیا، امام جمعه موقت خرم‌آباد، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه در مصلی الغدیر این شهر، شفاف‌سازی را راه نجات کشور دانست و با بیان این‌که ریشه فساد مربوط به غفلت برخی مسئولان است، اظهارکرد: انتخاب افراد شایسته برای مسئولیت‌های مختلف و نیز شفاف‌سازی دولت در تصمیم‌گیری‌ها به حل مشکلات کشور کمک شایانی می‌کند.

وی از قوه قضایه خواست در برخورد با فساد همچنان با جدیت به تلاش خود ادامه دهد و با اشاره به شکست توطئه استکبار و هم‌دستانش در عراق، افزود: همایش اربعین حسینی نشان عزت و اقتدار شیعیان در جهان اسلام است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: آمریکا، عربستان و هم‌دستان منطقه‌ای آن‌ها در برخی شهرهای عراق به‌دنبال برجسته‌سازی ملی‌گرایی، تفرقه و ناامنی بودند که با حضور روزافزون راهپیمایان اربعین حسینی نقشه آنان خنثی شد.

وی با بیان این‌که شکست‌های پی در پی آمریکا و اسرائیل و عربستان در منطقه باعث شد که به‌دنبال این آمدند عمق راهبردی ایران را هدف قرار دهند، اظهار کرد: همین نقشه را در ایران هم داشتند. در شرایطی که لیست بلند بالایی از راهبردهای آمریکا به شکست رسیده بود، بی‌سابقه‌ترین حملات چندضلعی و ترکیبی دشمن علیه انقلاب به ثمر نرسیده بود و تبدیل شدند به شکست خوردگان و کسانی‌که ناکام در رسیدن به هدف هستند، نقشه‌های جدید کشیدند.

امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد ادامه داد: دشمنان جنگ‌های نیابتی در منطقه علیه مقاومت انقلاب اسلامی ایجاد کردند، جنگ دیپلماسی ایجاد کردند به‌گونه‌ای که سابقه نداشته وزیر خارجه یک کشور را تحریم کنند.

حجت‌الاسلام متقی‌نیا با بیان این‌که در بعضی از استان‌هایی که هم‌زبان با ما هستند یک گسل امنیتی و اجتماعی پیدا کردند و اشکالات را برجسته کردند تا مانند عراق یک ناامنی ایجاد کنند، گفت: مهار از بیرون و عملیات از درون را پیگیری کردند، در داخل کشور و در کشورهای همسایه این دو راهبرد با عنایت حضرت سیدالشهدا(ع) تابه‌حال با شکست مواجه شده و در آینده هم شکست مفتضحانه خواهند خورد.

متقی‌نیا در ادامه با انتقاد برخی جابجایی‌ها و انتصاب برخی مدیران غیربومی و کم‌تجربه، اضافه کرد: نمایندگان مجلس و قوه قضائیه به این عزل و نصب‌های بی‌حساب و کتاب ورود کنند تا مردم لرستان از این محل متضرر نشوند.

انتهای پیام
captcha