واکنش انصارالله به تصمیم آمریکا برای اعزام نیرو به عربستان
کد خبر: 3849206
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

واکنش انصارالله به تصمیم آمریکا برای اعزام نیرو به عربستان

گروه بین‌الملل ــ جنبش انصارالله یمن در واکنش به تصمیم آمریکا برای اعزام نیروهای نظامی بیشتر به عربستان، خطاب به آمریکایی‌ها اعلام کرد که از جنگ ویتنام درس بگیرید.

واکنش انصارالله به تصمیم آمریکا برای اعزام نیرو به عربستانبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی انصار‌الله یمن، در واکنش به خبر اعزام نیروهای نظامی آمریکایی به عربستان در حساب کاربری خود در توئیتر خطاب به دولتمردان آمریکایی نوشت: «برای یک بار هم که شده به مردم خود ثابت کنید که از جنگ‌های بیهوده ویتنام، عراق و یمن درس گرفته‌اید».

محمدعلی الحوثی در ادامه گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و مارک اسپر، وزیر دفاع وی، بهتر است به جای اعزام هزاران نیروی نظامی به منطقه خاورمیانه، برنامه‌هایی را برای همزیستی و حقوق برابر شهروندی و دموکراسی وضع کنند نه این‌ که برای جنگ و نابودی متحدانشان و ملت‌های آزاده برنامه‌ریزی کنند. 

وی افزود: برای یک بار هم شده آمریکایی‌ها نشان شاخه زیتون صلح را که شعار آمریکاست بفرستند و جهانیان را با این مسئله متعجب کنند که با وجود کمک به هم‌پیمانانشان در ایجاد بدترین بحران انسانی در جهان علیه ملت یمن، آن‌ها همچنان بخشی از انسانیت کذایی خود را دارند و آمریکایی‌ها با تغییر سیاست خصمانه‌شان جهانیان را متعجب کنند؛ سیاستی که جز خشم و زیان به دنبال ندارد، همان طور که ترامپ نیز گفته است آنها به خاطر تصمیم اشتباهشان 8 تریلیون دلار را از دست داده‌اند.

عضو شورای عالی سیاسی انصارالله یمن گفت: همه این حقیقت را می‌دانند که افزایش تعداد نیروی نظامی به معنای پیروزی نیست، زیرا هدفی را که 14 هزار سرباز نتوانستند به آن تحقق بخشند با ارسال نیروهای اضافی 2 الی 3 هزار نفری تحقق نخواهد یافت.

وزارت دفاع آمریکا عصر دیروز، 19 مهرماه، اعلام کرد که در واکنش به حمله به تأسیسات نفتی آرامکو و به درخواست محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، سه هزار نظامی دیگر به عربستان سعودی اعزام می‌کند.

انتهای پیام
captcha