دلایل استقبال کم متقاضیان با وجود ظرفیت بالای مؤسسه قرآنی
کد خبر: 3849237
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
مدیر نورالقرآن اصفهان بیان کرد:

دلایل استقبال کم متقاضیان با وجود ظرفیت بالای مؤسسه قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر مؤسسه نورالقرآن اصفهان ضمن بیان فعالیت‌های شش‌ماهه ابتدای سال جاری از استقبال کم متقاضیان برای بهره‌مندی از برنامه‌های این مؤسسه خبر داد.

اعلام فعالیت‌های قرآنی و پژوهشی مؤسسه نورقرآن اصفهان

بدرالسادات نقوی، مدیر مؤسسه نورالقرآن اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا با اعلام برنامه‌های قرآنی این مرکز گفت: این مؤسسه از سال 1378 فعالیت خود را با دریافت مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه آغاز کرده است. این مرکز در یک ساختمان وقفی و با تجهیزات کافی فعالیت دارد.

وی ادامه داد: نورالقرآن از ابتدای سال جاری، مجموعه‌ای از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی را برای جوانان، نوجوانان و بزرگسالان آغاز کرده است که می‌توان به برپایی دوره‌هایی مانند مفاهیم و ترجمه قرآن، نهج‌البلاغه و بررسی مباحث اعتقادی در زمینه امامت اشاره کرد.

این فعال قرآنی با تاکید بر اینکه در ترم پاییز نیز برنامه‌های دیگری به بخش آموزشی اضافه شده است، گفت: در بخش آموزشی دوره‌های دیگری مانند تفسیر قرآن و اخلاق، روش‌های آموزش تجوید ویژه مربیان در حال برگزاری است که مجموعا تعداد بیست نفر در این دوره حضور دارند. همچنین این مرکز با جمعی از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد فعالیت‌های پژوهشی حول کلام و نیز تفسیر قرآن انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه این مرکز آموزشی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، اما با استقبال کم جوانان مواجه هستیم، بیان کرد: این مرکز در حال حاضر با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام شده امکان برپایی 10 کلاس آموزشی را با حضور مربیان مجرب دارد، اما استقبال کمی صورت می‌گیرد که من به شخصه علت آن را هجمه‌های فرهنگی که در کشور در حال گسترش است، می‌دانم. البته در پایان دوره، مدرک با مهر مؤسسه اعطا می‌شود، اما همه به دنبال مدرک رسمی هستند و این مسئله نیز باعث شده است که متقاضیان کمتری در دوره‌های آموزشی شرکت کنند. هجمه‌های فرهنگی، عدم اطمینان جوانان به مسئولان، گسترش فضای مجازی، کمرنگ شدن بحث آموزش قرآن و... باعث ریزش در کلاس‌های آموزشی شده است.

نقوی به راه حل‌های این مشکل اشاره کرد و گفت: گفتار و رفتار مسئولان باید رنگ و بوی قرآنی به خود گیرد، تغییر سبک زندگی، اخلاق قرآنی، الگوهای مناسب و غیره می‌تواند از عواملی باشد که جوانان و بزرگسالان را به سمت و سوی معارف قرآن سوق دهد.

این مؤسسه در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی نیز برای گروه جوانان در مقطع سنی 18 تا 35 سال دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.

یادآور می‌شود، مؤسسه نور القرآن در اصفهان، فلکه احمدآباد، کوچه امامی‌دوست واقع شده است.

انتهای پیام
captcha