اجرای برنامه «دوشنبه‌های کتابخوانی» در مهدهای کودک کشور
کد خبر: 3849421
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷

اجرای برنامه «دوشنبه‌های کتابخوانی» در مهدهای کودک کشور

گروه فرهنگی ــ معاون وزیر ارشاد، اجرای برنامه «دوشنبه‌های کتابخوانی»، برپایی نمایشگاه‌های کتاب، ایجاد «باشگاه‌های کتاب‌خوانی»، انتخاب پایتخت و روستای کتاب را از برنامه‌های وزارت ارشاد در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی برشمرد.

اجرای برنامه «دوشنبه‌های کتابخوانی» در مهدهای کودک کشوربه گزارش ایکنا از لرستان، علی‌اصغر کاراندیش مروستی، معاون وزیر و دستیار امور حقوق شهروندی وزیر ارشاد، عصر شنبه، بیستم مهرماه، در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های کتاب در کشور و در لرستان، گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها این است که هم به حوزه نشر کتاب کمک شود و هم زمینه دسترسی مردم برای انتخاب راحت‌تر کتاب مورد نظرشان فراهم شود.

وی با بیان این‌که هدف دیگری که در سال‌های اخیر پیگیری کرده‌ایم این است که چگونه سرانه مطالعه را بالا ببریم، افزود: همه ما به این مسئله آگاهیم که اگر فرهنگ کتابخوانی بخواهد ترویج یابد، باید مطالعه از زمان کودکی و دبستان شروع شود.

کاراندیش از اجرای برنامه‌های مختلف برای ترویج فرهنگ کتابخوانی خبر داد و اضافه کرد: یک طرح ایجاد باشگاه‌های کتاب‌خوانی است که می‌تواند در مدارس، مجتمع‌های مسکونی و کانون‌ها و ... باشد، در نهایت یک جمعی شکل می‌گیرد که می‌توانند با بحث و گفت‌وگویی که دارند علاقه‌مندی به مطالعه را افزایش دهند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارشاد با اشاره به طراحی برنامه «دوشنبه‌های کتابخوانی» در مهدهای کودک‌ با همکاری بهزیستی، افزود: انتخاب پایتخت کتاب از دیگر برنامه‌هایی بوده که برای ترویج فرهنگ کتابخوانی اجرا شده است و تاکنون انتخاب پایتخت کتاب پنج دور برگزار شده و اقدامی جهت مشارکت همه‌جانبه در شهرها برای ترویج کتابخوانی است.

وی بیان کرد: همچنین در خصوص روستاهایی که بیشترین اقدام و مشارکت را در کتابخوانی داشته باشند برنامه انتخاب روستای کتاب را تدارک دیده‌ایم و در هر سال ۱۰ روستا در این زمینه انتخاب و در نهایت یک روستای برتر انتخاب می‌شود و روستای کتاب می‌شوند.

کاراندیش با بیان این‌که به هر روی در برنامه‌ریزی‌ها سعی شده علاقه و انگیزه را از دوران کودکی در افراد ایجاد کنیم تا سرانه مطالعه بالا برود، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که حجت‌الاسلام حنان مدت‌هاست که از سمت مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان استعفا داده‌اند و فتایی سرپرست این اداره بودند، گفت: در بررسی‌های زیادی که شد و بین گزینه‌های متعدد به این نتیجه رسیدیم فتاحی گزینه اصلح است و حکم وی صادر شد.

انتهای پیام
captcha