راه‌اندازی خانه احزاب در ۱۷ استان کشور
کد خبر: 3849694
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱

راه‌اندازی خانه احزاب در ۱۷ استان کشور

گروه اجتماعی ــ مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور با بیان تاکنون خانه احزاب در ۱۷ استان کشور راه‌اندازی شده و تعدادی نیز امسال فعال می‌شوند گفت: توسعه سیاسی احزاب در دستور کار قرار دارد.

راه اندازی خانه احزاب در ۱۷ استان کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، حمید ملانوری، مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور، عصر روز گذشته، 21 مهر در جمع مسئولان خانه احزاب و دبیران احزاب استان سمنان در استانداری با بیان اینکه تاکنون خانه احزاب در ۱۷ استان کشور راه‌اندازی شده است و تعدادی نیز امسال فعال می‌شوند اظهار کرد: رویکرد نظام کمک به احزاب، توسعه فضای سیاسی و تقویت احزاب در سراسر کشور برای تقویت دموکراسی به‌عنوان یکی از شعارهای امام راحل است.

وی افزود: در احزاب افراد نخبه و شاخص عضو هستند که بر اساس اولین قانون احزاب، ۲۵۰ حزب، پروانه فعالیت دریافت کردند.

ملانوری احزاب را محل مناسب برای توسعه سیاسی برشمرد و گفت: جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلاب)، جبهه هماهنگی اصلاحات، جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی، جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت، جبهه اصولگرایان استان قم و جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ایران مهم‌ترین ائتلاف‌های کشور را شامل می‌شود.

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور متذکر شد: دولت در دیپلماسی و در سطح جهانی، پیشرفت‌های بزرگی داشته که برجام یکی از این پیروزی‌ها بود، که بر این اساس امروز ایران اسلامی یکی از قدرت‌های اصلی و برتر منطقه محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اگرچه گروه‌ها و دسته‌های مختلفی در کشور فعال هستند اما همگیتحت لوای یک پرچم یک هستند یادآور شد: باید برای پیشرفت، توسعه و اعتلا در کشور کمک کرد که این امر با بالا بردن سطح آگاهی و دانش مردم به‌عنوان یکی از وظایف احزاب شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha