آموزش و اشتغال؛ نیاز اصلی نابینایان
کد خبر: 3849967
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲

آموزش و اشتغال؛ نیاز اصلی نابینایان

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل مؤسسه فرهنگی نابینایان بصیر، با بیان اینکه مطالبات نابینایان و اقدام عملی برای حل آن‌ها را از مسئولان می‌خواهیم، گفت: این قشر نیاز اساسی به تأمین امکانات آموزشی و بهره‌گیری از زیرساخت‌های شهری دارند که رفع آن‌ها نیاز به مشارکت سازمان‌های مسئول دارد.

آموزش و اشتغال نیاز اصلی نابینایان

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مهدی رفعتی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی نابینایان بصیر عصر روز دوشنبه، 22 مهرماه در همایش روز جهانی عصای سفید در تالار معلم تبریز، با بیان اینکه مطالبات نابینایان و اقدام عملی برای حل آن‌ها را از مسئولان می‌خواهیم، گفت: این قشر نیاز اساسی به تأمین امکانات آموزشی و بهره‌گیری از زیرساخت‌های شهری دارند که رفع آن‌ها نیاز به مشارکت سازمان‌های مسئول دارد.

وی افزود: حق دسترسی به محیط های شهری و حمل و نقل عمومی، مناسب‌سازی فضاهای ادارات و نیز مناسب‌سازی معابر از مهم‌ترین خواسته‌های نابینایان است.

رفعتی همچنین تردد نابینایان در سطح شهر را دیگر مشکل اساسی آنان دانست و گفت: در برخی نقاط شهری رفت و آمد برای نابینایان فاجعه‌آمیز است و مسئولان باید نسبت به مناسب‌سازی محیط برای معلولان و نابینایان جدیت داشته باشند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی نابینایان بصیر، با بیان اینکه امروز عصر فناوری ارتباطات و اطلاعات است، بیان کرد: ۹۰ درصد نابینایان ارتباط خود با سایر اقشار را از طریق فناوری دیجیتال و ارتباطات برقرار می‌کنند به همین منظور می‌خواهیم در تجهیز نابینایان به این وسایل ما را یاری کنید.

انتهای پیام
captcha