اتحاد طوایف، کلید رشد و توسعه منطقه است
کد خبر: 3849979
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵

اتحاد طوایف، کلید رشد و توسعه منطقه است

گروه اجتماعی ــ امام جمعه زاهدان مشکلات عمده دلگان را در دو حوزه «فرهنگی» و «اقتصادی» عنوان کرد و افزود: اتحاد طوایف، کلید رشد و توسعه منطقه است؛ هماهنگی بین طوایف و علمای تشیع و تسنن و همکاری آنان با مسئولان، زمینه را برای پیشرفت منطقه مهیا می‌کند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان، روز گذشته، 22 مهرماه در جمع مسئولان و فرهیختگان شهرستان دلگان گفت: استان سیستان‌و‌بلوچستان اقوام و مذاهب مختلف را در قلب خود جای داده است؛ مردم این استان سال‌هاست که علی‌رغم تفاوت‌های مذهبی و قومی با صلح و صفا کنار همدیگر زندگی می‌کنند و اتحاد را در عمل به نمایش گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: این استان و از جمله شهرستان دلگان، دارای طوایف متعدد است؛ وحدتی که میان این طوایف وجود دارد، گاه و بی‌گاه مورد سوء قصد از سوی دشمن قرار گرفته، اما هوشیاری مردم مانع ایجاد شکاف و تفرقه شده است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: طوایف مختلف شهرستان دلگان می‌توانند با تقویت اتحاد و همدلی، دست در دست یکدیگر برای رشد و آبادانی منطقه تلاش کنند.

وی مشکلات عمده شهرستان دلگان را در دو حوزه «فرهنگی» و «اقتصادی» عنوان کرد و افزود: اتحاد طوایف، کلید رشد و توسعه منطقه است؛ هماهنگی بین طوایف و علمای تشیع و تسنن و همکاری آنان با مسئولان، زمینه را برای پیشرفت منطقه مهیا می‌کند.

محامی اظهار کرد: ظرفیت‌های طبیعی و انسانی بسیاری در این استان وجود دارد که نیازمند ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است؛ برای تحقق این امر، باید در درجه اول، امنیت وجود داشته باشد و امنیت، خود با وحدت ایجاد می‌شود.

مجتبی شجاعی، فرماندار دلگان نیز در این نشست بیان کرد: وحدت تأمین‌کننده آرامش و امنیت پایدار در منطقه است؛ اگر اقوام و طوایف منطقه اختلافات را کنار گذاشته و متحد شوند، کمک بزرگی به توسعه منطقه و ارتقای امنیت ملی می‌شود.

وی افزود: دلگان یکی از مراکز اصلی توزیع و تردد بار و مسافر در سطح استان بوده و طیف وسیعی از ظرفیت‌های بالقوه از حمل و نقل گرفته تا کشاورزی و دامپروری را در خود نهفته دارد.

فرماندار دلگان اظهار کرد: ترانزیت، کشاورزی، دامپروری و گردشگری، مهم‌ترین مواردی است که به میزان قابل توجه ظرفیت برای رشد و بهره‌برداری در آن وجود دارد؛ چرا که موارد ذکر شده در سطح این شهرستان به شکل سنتی و محدود فعالیت می‌کنند و زمینه زیادی برای توسعه و پیشرفت دارند.

انتهای پیام
captcha