رویه برگزاری مسابقات قرآن تغییر کند/ حمایت از ورود تازه‌واردان
کد خبر: 3850101
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱

رویه برگزاری مسابقات قرآن تغییر کند/ حمایت از ورود تازه‌واردان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دارنده رتبه ممتاز مسابقات سراسری قرآن با بیان اینکه رویه برگزاری مسابقات قرآن کشور در زمینه حضور شرکت‌کنندگان باید تغییر کند، گفت: اصلاً مناسب نیست که شرکت‌کنندگان از سال‌های گذشته با رتبه‌های برتر کشوری و تجربه شرکت در مسابقات بین‌المللی باز هم در میان شرکت‌کنندگان دیده شوند؛ با این روش تازه‌واردان نمی‌توانند موفق باشند.

چشم‌سبز

مینا چشم‌سبز، دارنده رتبه ممتاز رشته حفظ بیست جزء در چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات آیین‌نامه نسبت به سال گذشته با تفاوت‌هایی همراه بود‎؛ مثل اینکه 70 درصد امتیاز مربوط به حُسن حفظ بود و 30 درصد مربوط به حُسن تلاوت. مسابقات در دو مرحله برگزار شد که مرحله اول فقط حُسن حفظ ملاک بود. مرحله دوم علاوه بر ارزیابی حُسن حفظ، حُسن قرائت هم ملاک بود که در نتیجه کلی 30 درصد مرحله مقدماتی و 70 درصد مرحله فینال نتیجه را مشخص می‌کرد.

وی ادامه داد: در رقابت مرحله نهایی هیچ شرکت‌کننده‌ای نتوانست امتیاز کامل را از حُسن حفظ بگیرد و کسب امتیاز کامل در این بخش، من را ممتاز کرد. رقیبانم در مرحله نهایی را می‌شناختم، عملکرد بسیار خوبی در مسابقات دیگر داشتند. یکی از آنها رتبه اول مسابقات نیروهای مسلح بود و دیگری رتبه اول مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) را دارد.

چشم‌سبز با بیان اینکه رویه برگزاری مسابقات قرآن کشور در زمینه حضور شرکت‌کنندگان باید تغییر کند، گفت: اصلاً مناسب نیست که شرکت‌کنندگان از سال‌های گذشته با رتبه‌های برتر کشوری و تجربه شرکت در مسابقات بین‌المللی باز هم در میان شرکت‌کنندگان دیده شوند. رتبه‌آوران در این سطح از فعالیت استاد هستند و باید در زمینه‌های دیگر از وجودشان استفاده کرد. با این روش تازه‌واردان نمی‌توانند موفق باشند.

این حافظ قرآن کریم با اشاره به اینکه از سطح داوری مسابقات رضایت نداشتم، اظهار کرد: داور حسن حفظ را می‌شناختم و داور لحن را یک بار در مسابقات ملی دیده بودم. خیلی داوری مطلوبی را در این دوره شاهد نبودیم.

وی تأکید کرد: عملکرد بانوان خوزستانی در رشته حفظ خوب است و سهمیه یک نفر از استان در مرحله کشوری مسابقات اندک است. من رتبه ممتاز آوردم و خانم پنبه‌دانه‌زاده در رشته حفظ کل فینالیست شد‎؛ این دلیل نیست که سهمیه استان در رشته حفظ افزایش یابد؟

چشم‌سبز عملکرد مسئولان امور قرآنی اوقاف خوزستان را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: پیگیری رفت‌وآمد، عدم استقبال، پرداخت اندک کمک هزینه ایاب و ذهاب، همه اینها اقداماتی است که همواره امور قرآنی اوقاف انجام نداده و انجام نمی‌دهد.

انتهای پیام
captcha