ارائه خدمات درمانی به زوار ایرانی و خارجی در پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3850506
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
جان‌بابایی بیان کرد:

ارائه خدمات درمانی به زوار ایرانی و خارجی در پیاده‌روی اربعین

گروه سلامت ــ معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به حضور میلیونی زوار ایرانی و خارجی از کشورهای همجوار ایران مثل پاکستان، افغانستان و آذربایجان در مراسم پیاده‌روی اربعین، گفت: وزارت بهداشت به منظور حفظ سلامتی تمامی زائران و ارائه خدمات درمانی ضروری و به موقع، تدابیر لازم را اندیشیده است.

ارائه خدمات درمانی ضروری و به موقع به زوار ایرانی و خارجی در پیاده روی اربعین حسینیبه گزارش ایکنا، به نقل از وبدا؛ قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزرات بهداشت، اظهار کرد: در مراسم اربعین امسال در مجموع ۴۱۲ تخت آماده ارائه خدمات هستند. همچنین ۹ بیمارستان سیار با تمام امکانات لازم از جمله رادیولوژی، آزمایشگاه و اتاق عمل و اورژانس نیز در مناطق مرزی توسط وزارت بهداشت راه‌اندازی شده است.

وی افزود: بیش از ۳۳۰ پزشک عمومی و ۷۳۵ متخصص در رشته‌های مختلف، اعم از متخصصان طب اورژانس، جراحی، ارتوپدی، داخلی، مغز و اعصاب و متخصصان عفونی برای مدیریت درمان بیماران و مصدومان در راهپیمایی اربعین حسینی، خدمات درمانی ارائه می‌دهند و این نیرو‌ها توسط سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی تأمین می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: ۱۸۲ تخت مراقبت‌های ویژه نیز در این مناطق در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه استان‌های همجوار و حلقه دوم به عنوان دانشگاه‌های معین و نهایتا همه قطب‌های درمانی کشور هستند و از نظر امکانات و نیروی انسانی آمادگی کامل برای ارائه خدمات دارند گفت: تهران نیز به عنوان استان پشتیبان اصلی شده است. در مجموع ۹۱ بیمارستان به عنوان بیمارستان پشتیبان کننده در نظر گرفته شده است.

جان‌بابایی افزود: امسال علاوه بر ۵۶ درمانگاه سرپایی، برای اولین بار سه کلینیک سیار با امکانات تشخیصی درمانی در مناطق مرزی استقرار پیدا کرده‌اند. اکیپ پزشکی نیز جهت بیماریابی در مرز ایران و عراق برای ارائه خدمت مستقر شده است.

وی در ادامه به زائران توصیه کرد: زائران با رعایت موارد بهداشتی، بحث خودمراقبتی و به همراه داشتن دارو‌هایی که به‌صورت روتین استفاده می‌کنند را مد نظر داشته باشند. همچنین همراه داشتن خلاصه‌ای گویا از سوابق سلامتی و بیماری خود می‌تواند کمک لازم و اساسی را به پرسنل درمانی ما در مبادی ورودی و خروجی زائر داشته باشد.
انتهای پیام
captcha